کد خبر: ۱۷۵۵۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۴

رشد اقتصادی ۶.۲ و ۴.۷ درصدی با و بدون نفت در بهار سال جاری
بانک مرکزی اعلام کرد:

رشد اقتصادی ۶.۲ و ۴.۷ درصدی با و بدون نفت در بهار سال جاری

طبق تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی ، رشد اقتصادی با و بدون نفت در بهار سال جاری ۶.۲ و ۴.۷ درصد به ارزش ۳۴۷.۷ و ۳.۱ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش از تولید ناخالص داخلی با اشاره به رشد ۶.۲ درصدی در بهار سال جاری و پیش‌بینی رشد بیشتر در نیمه دوم سال جاری با تداوم روند کنونی واکسیناسیون کرونا اعلام کرد: شاخص رشد اقتصادی با و بدون نفت طی سال گذشته ۳.۶ و ۲.۵ درصد و در سه ماه اول سال جاری ۶.۲ و ۴.۷ درصد به ارزش ۳۴۷.۷ و ۳.۱ هزار میلیارد تومان بود.

بر اساس این گزارش، طی این دوره به استثنای ارزش افزوده گروه کشاورزی که متاثر از خشکسالی و کاهش تولید محصولات زراعی با کاهش عملکرد ۰.۹ درصدی مواجه شد، سایر گروه‌های اقتصادی شامل نفت، صنایع و معادن و خدمات افزایش ۲۳.۳، ۲.۱ و ۷.۰ درصدی داشتند.

درصد رشد تولید ناخالص داخلی با و بدون نقت در زمستان سال گذشته ۵.۴ و ۳.۴ درصد و در بهار سال جاری ۶.۲ و ۴.۷ درصد بود. یعنی میزان تولید ناخالص داخلی ۳.۳ و ۲.۳ درصد رشد داشت.

گزارش سالیانه بانک جهانی و برآوردهای این بانک برای سال‌های آتی نیز از روند مثبت رشد اقتصادی ایران حکایت دارد. به طوری که از منفی ۶.۵ درصد طی سال های ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ به ۱.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ رسید و پیش بینی می شود برای سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ حدود ۲.۱، ۲.۲ و ۲.۳ درصد باشد.  

درصورتی که رشد اقتصادی فصل اول سال طی سه فصل دیگر تداوم پیدا کند، میزان رشد اقتصادی بسیار بیشتر از پیش بینی‌های بانک جهانی خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ