کد خبر: ۱۷۵۵۳۷
۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۷/۴

مواضع وزیر خارجه ایران بعد از سفر نیویورک و در مورد برجام و آمریکا

مواضع وزیر خارجه ایران بعد از سفر نیویورک و در مورد برجام و آمریکا

وزیر خارجه محور اصلی گفتگو ها در سفر پنج روزه به نیویورک را توسعه تجارت بین الملل اعلام کرد و گفت: ملاک تصمیم گیری نهایی ایران در خصوص برجام و بازگشت به مذاکرات، رفتار عملی آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه ملاک تصمیم گیری نهایی ایران در خصوص بازگشت به مذاکرات وین، رفتار عملی آمریکا است به ایرنا گفت: پیام های متعارض آمریکایی ها که از کانال های رسانه ای و دیپلماتیک منتقل می شود، ملاک نخواهد بود.

وی افزود: سیاست خارجی ایران بر پایه متانت، حکمت و منطق است اما در رفتار مقامات کاخ سفید شتابزدگی و بی منطقی حاکم شده که جهانیان در وضعیت امروز افغانستان بخشی از این سیاست های نادرست و ناکارآمد را ملاحظه می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سفر پنج روزه به نیویورک این فرصت فراهم شد با حدود ۵۰ مقام سیاسی ملاقات کنم. طرف های خارجی، اروپایی ها، آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای عربی از محورها و رویکرد دولت جدید ایران استقبال می کردند. همچنین دو نشست مهم با اصحاب رسانه، اندیشکده ها و اساتید دانشگاهی آمریکا داشتم.

امیر عبداللهیان گفت: محور اصلی گفتگو ها توسعه همکاری های اقتصادی و تمرکز بر تجارت بین الملل بود. امید است اتفاقات خوبی در آینده نه چندان دور در این عرصه رخ دهد.

وی افزود: دولت جدید از ایرانیان مقیم خارج به گرمی استقبال می کند و از اینکه هر کدام از آنها سفیر فرهیخته ای برای ایران در خارج از کشور بوده و باشند، افتخار خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ