کد خبر: ۱۷۵۷۶۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۲

بررسی مهمترین خصوصیات انتخاب نرم افزار سبدگردانی برای سبدگردان­ ها

بررسی مهمترین خصوصیات انتخاب نرم افزار سبدگردانی برای سبدگردان­ ها

انتخاب نرم افزار سبدگردانی در حالی برای شرکت های سبدگردان بسیار حائز اهمیت است که مهمترین خصوصیات آن بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در انتخاب نرم افزار سبدگردانی چند مورد برای شرکت های سبدگردانی بسیار حائز اهمیت است. اتوماسیون مدیریت عملیات و حسابداری سبدگردانی و گزارش‌دهی دقیق و خودکار مهمترین این موارد هستند. در این گزارش، نکاتی که باید پیش از انتخاب نرم افزار سبدگردانی در نظر گرفته و قبل از خرید نرم افزار از ارائه‌دهنده در مورد آن سؤال شود، ذکر شده است.

طبق دستور‌العمل سازمان بورس، شرکت‌ های سبدگردانی موظف هستند در کنار نیروی انسانی و ساختار سرمایه از یک نرم افزار سبدگردانی جامع برای مدیریت و انجام امور سبدگردانی استفاده کنند. طبق این دستورالعمل، نرم افزار باید تحت وب بوده و قابلیت گزارش‌دهی مطابق الزامات سازمان بورس را داشته باشد.

مهمترین خصوصیات یک نرم افزار سبدگردانی:

1. پشتیبانی از ابزارهای مالی مختلف از جمله سهام، اوراق مشارکت و صکوک، اختیار معامله، صندوق های سرمایه گذاری و ...

2. محاسبه خودکار وقایع مالی: وقایع مالی مثل افزایش سرمایه یا تقسیم سود نقدی، جزو اتفاقات هر روزه بازار نیستند و سبدگردان باید با دقت آنها را دنبال کند تا در محاسبات سبدهای تحت مدیریت اعمال شود. ولی با وجود یک نرم افزار سبدگردانی مناسب این کار بصورت خودکار انجام خواهد شد.

3. به‌ روز رسانی خودکار وقایع بازار: در بازار سرمایه ایران در حال‌حاضر یک نر‌م‌افزار سبدگردانی وجود دارد که وقایع بازار را بصورت خودکار و هر 15 دقیقه به‌ روز رسانی کرده و در سبدها اعمال می‌کند. این امکان سرعت واکنش مدیران سبدگردانی به اتفاقات بازار، متناسب با سبدهای تحت‌ مدیریت را تا حد زیادی بالا می‌برد. همچنین محاسبه قیمت پایانی در طول زمان بازار نکته حائز اهمیتی است. این موضوع باعث می‌شود تا پرتفوی در هر لحظه به‌روز باشد و دست مدیر سبد را برای تصمیم‌گیری بهتر باز بگذارد.

4. گزارش‌دهی خودکار و متناسب با سطح دسترسی‌ها: اگرچه شاید ساده به نظر برسد ولی یکی از مشکلات عمده مدیران سبدگردان ها و تامین سرمایه ها این است که زمان زیادی برای مطالعه گزارش‌های مفصل و طولانی ندارند. این موضوع درباره کارفرمایانی که مدیریت دارایی آنها را در اختیار سبدگردان می‌گذارند کمی پیچیده‌تر هم می‌شود. چون نه‌تنها علاقه‌ای به خواندن گزارش‌های طولانی نشان نمی‌دهند بلکه در بسیاری مواقع تخصص آن را هم ندارند. به همین دلیل امکان ارائه‌ گزارش‌های کوتاه و در عین حال گویا و کاربردی برای یک نرم افزار سبدگردانی بسیار مهم تلقی می‌شود.

جمع‌بندی + پیشنهاد یک نرم‌ افزار سبدگردانی

از مهمترین امکانات نرم افزارهای سبدگردانی، پشتیبانی از ابزارهای مالی مختلف، ثبت و محاسبه خودکار وقایع مالی و بازدهی و گزارش‌دهی هوشمند و خودکار است. نرم افزارهایی که بتوانند این خصوصیات را احراز کنند می‌توانند خواسته‌های سبدگردان‌ها را بیش از رقبا تأمین و سهم بیشتری از بازار داشته باشند.

با بررسی انجام‌شده، نرم افزار سبدگردانی سبدیار تمام خصوصیات ذکر شده را دارا است و می‌تواند تقریباً تمام خواسته‌های شرکت‌های سبدگردانی و تامین سرمایه را تأمین کند. ولی پیشنهاد می شود چه قصد استفاده از نرم‌افزار سبدیار را داشتید و چه نرم‌ افزار سبدگردانی دیگری مدنظر بود، حتماً از ارائه‌دهندگان آن درباره موارد مذکور سؤال کنید. نرم افزار سبدگردانی سبدیار یکی از محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ