کد خبر: ۱۷۵۷۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۲

ارسال ۱۰ پرونده سوت زن ها به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج شد/اعطای پاداش
رئیس اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه :

ارسال ۱۰ پرونده سوت زن ها به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج شد/اعطای پاداش

رئیس اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه با بیان اینکه در 6 ماهه از میان گزارش‌های ارسالی سوت‌زن‌ها، ۱۰ پرونده به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج شد از اعطای پاداش با افشای تخلفات بورسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی زمانی سبزی با اشاره به نقش اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه در راستای ارتقای شفافیت در بازار و پیشگیری از بروز تخلفات به سنا گفت: در نیمه نخست سال از میان گزارش‌های ارسالی سوت‌زن‌ها، ۱۰ پرونده به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج و در بررسی بیش از ۳۰ گزارش در راستای ارتقای شفافیت، ناشر ملزم به ارائه گزارش شفاف‌سازی در سامانه کدال شد و اقدامات پیشگیرانه نظارتی انجام گرفت.

وی افزود: در صورت ارسال گزارش از سوی فعالان بازار به این اداره، حتی اگر گزارش در برگیرنده ناهنجاری منجر به تخلف یا ارتکاب جرم نباشد به‌ منظور شفاف‌سازی، اقدامات تکمیلی روی آن انجام می‌شود. اگر گزارش بیانگر تخلف باشد، پس از تهیه و تکمیل پرونده تخلفاتی به مراجع رسیدگی‌ کننده ارجاع داده می‌شود. برخی از این گزارش‌ها که احتمال انجام تحریک‌های آسیب‌زا به روند عادی معاملات در آن می‌رفت، مکاتبه با همکاران نظارتی در بورس تهران و فرابورس را در پی داشت. پس از آن نیز رفتارهای این دسته از افراد به دقت تحت نظر و بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: درگاه اینترنتی www.dideban.seo.ir به منظور ثبت ناهنجاری عمده در حوزه‌های ناشران، نهادهای مالی، بازار اوراق بهادار و تخلفات در فضای مجازی بازار سرمایه ایجاد شده است. تمام افراد می‌توانند بدون ارائه اطلاعات هویتی، نسبت به ارسال گزارش در این سامانه اقدام کنند. همه گزارشات بر حسب حوزه مربوطه، توسط کارشناسان این اداره به‌ صورت تخصصی بررسی می‌شوند و اگر حائز شرایط مندرج در مواد ۲ و ۳ دستورالعمل حمایت و تشویق گزارشگران ناهنجاری در بازار سرمایه باشد به گزارشگر پاداش پرداخت می‌شود.

زمانی سبزی اضافه کرد: وظیفه اصلی این اداره ، رسیدگی به گزارش گزارشگران حرفه‌ای (سوت‌زن‌ها) در ارتباط با بروز ناهنجاری‌های عمده بازار سرمایه و کشف تخلف و جرم با استفاده از توان نظارت مردمی است. چندی پیش دستورالعملی با محوریت پاداش در کمیته تدوین مقررات سازمان بورس تدوین شد. بر این اساس به گزارشگران حرفه‌ای که ناهنجاری عمده‌ای را از طریق سامانه گزارش ‌دهند، پاداش داده می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ