کد خبر: ۱۷۵۸۴۲
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۷/۱۴

ایران مذاکره برای مذاکره را نمی پذیرد/ اولویت سیاست خارجی
وزیر خارجه:

ایران مذاکره برای مذاکره را نمی پذیرد/ اولویت سیاست خارجی

وزیر خارجه توسعه روابط با روسیه و همسایگان را اولویت سیاست خارجی اعلام کرد و گفت: ایران مذاکره برای مذاکره را نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، حسین امیر عبداللهیان طی سفر به روسیه در جمع مدیران نهادهای ایرانی در مسکو با اشاره به اینکه توسعه روابط با روسیه و همسایگان، اولویت سیاست خارجی ایران است، گفت: ماه آینده سمیناری با حضور سفیران ایران در کشورهای همسایه و سوریه برای آگاهی آنان از برنامه مهم توسعه اقتصادی پایدار دولت جدید بدون گره زدن به تحریم ها در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر در مذاکرات آتی وین با طرف های مقابل به دستاوردهای ملموس در تامین حقوق ملت ایران برسیم این توافق به برنامه توسعه اقتصادی پایدار دولت سیزدهم کمک خواهد کرد اما در صورتی که روند مذاکرات مانند ۸ سال گذشته، مذاکره برای مذاکره باشد ، تهران نمی پذیرد و تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

امیر عبداللهیان ادامه داد: دولت رئیسی آمادگی دارد برای ایجاد جهشی جدی و موثر در روابط با مسکو ، پای کار آمده و عمل گرایانه و با سرعت و منطق، تمام موافقت‌ نامه‌ها، اسناد و گفت و گوهایی که ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه در دو مرحله از سفر به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری داشته را اجرایی کند تا بتوان در مدت کوتاهی به جهشی ملموس در روابط دو جانبه رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ