کد خبر: ۱۷۵۸۵۲
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۷/۱۴

قیمت نفت تحت اثر دو عامل به بیش از ۸۲ دلار رسید

قیمت نفت تحت اثر دو عامل به بیش از ۸۲ دلار رسید

در پی نگرانی از کمبود عرضه و تصمیم اوپک پلاس برای تداوم افزایش تدریجی تولید ، قیمت نفت برنت به بیش از ۸۲ دلار رسید که بالاترین رقم ۳ سال گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز در حالی افزایش تقاضا و کمبود عرضه گاز و زغال سنگ نگرانی هایی را در بازار انرژی برانگیخته که قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز به بیش از 79 دلار رسید که بالاترین رقم از سال 2014 است.

بر اساس این گزارش، نگرانی از کمبود عرضه به ویژه پس از اعلام تصمیم گروه اوپک پلاس مبنی بر تداوم افزایش تدریجی تولید سبب شده ، قیمت نفت برنت برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یابد. قیمت نفت برنت هم امروز با 12 سنت معادل 0.15 درصد افزایش به بیش از 82 دلار رسید که بالاترین رقم 3 سال گذشته بود.

در نشست اخیر اوپک پلاس مقرر شد ، توافقتنامه قبلی مبنی بر افزایش 400 هزار بشکه ای تولید روزانه در هر ماه تا آوریل 2022 ادامه یابد.

طبق اعلام تحلیلگران شرکت ای ان زد، با توجه به کمبود عرضه در بازارهای جهانی، رشد تولید اوپک پلاس بسیار کمتر از چیزی است که بازار انتظار  داشت. تعجبی ندارد که این گمانه زنی شکل بگیرد که در صورت ادامه رشد تقاضا ، اوپک ناگزیر شود جلسه فوق العاده تشکیل دهد.

اواخر ماه گذشته کمیته فنی مشترک اوپک پلاس اعلام کرد انتظار دارد سال جاری میلادی بازار با کمبود روزانه 1.1 میلیون بشکه نفت مواجه شود و این رقم ممکن است در سال آینده به 1.4 میلیون بشکه مازاد عرضه تبدیل شود.

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل افزایش تقاضا بیش از 50 درصد رشد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ