کد خبر: ۱۷۵۸۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۵

تهران بزودی زمان مذاکرات را اعلام می کند / توضیح درباره آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار
وزیرخارجه :

تهران بزودی زمان مذاکرات را اعلام می کند / توضیح درباره آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار

وزیرخارجه ضمن توضیح درباره طرح ۱۰ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده توسط آمریکا، گفت: تهران برای از سرگیری مذاکرات وین در حال جمع بندی بوده و بزودی ، زمانی را اعلام می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر عبداللهیان در جریان نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، گفت : هنگام حضور در مجمع سالانه سازمان ملل و در نیویورک ، پیام هایی از طرف واسطه ها مبنی بر اراده جدی جو بایدن برای اجرای برجام و منافع و حقوق ملت ایران در چارچوب توافقات، مطرح شد .

وی افزود: با این مواضع و به طور شخصی این سئوال مطرح شد که آیا بایدن برای نشان دادن جدیت ، حاضر به ارایه نشانه های مثبت و به طور مثال آزادسازی حداقل ۱۰ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده توسط آمریکا و نزد بانک های خارجی را دارد یا خیر ؟ با این اوصاف ، برداشت ایران این است که با وجود ادبیات متفاوت بایدن با ترامپ، وی همچنان پرونده ترامپ را حمل می کند. با این همه تهران برای از سرگیری مذاکرات وین در حال جمع بندی نهایی بوده و در آینده نزدیک ، زمان تعیین شده ، اعلام می شود . 

عبداللهیان ادامه داد: اگر در مذاکرات آتی وین ، دستاوردهایی در تامین حقوق ملت ایران محقق شود می تواند به توسعه اقتصادی دولت کمک کند اما اگر روند مذاکرات مانند ۸ سال گذشته، مذاکره برای مذاکره باشد ، یران تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ