کد خبر: ۱۷۵۸۷۴
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۷/۱۶

افزایش قیمت جهانی مواد غذایی به دلیل کمبود انرژی
سازمان ملل اعلام کرد:

افزایش قیمت جهانی مواد غذایی به دلیل کمبود انرژی

سازمان ملل از افزایش قیمت جهانی مواد غذایی به دلیل کمبود انرژی و افزایش تقاضا برای نفت و زغال سنگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به‌ نقل از تسنیم ، سازمان ملل اعلام کرد: کمبود گاز و بالا رفتن قیمت آن و در نتیجه افزایش تقاضا برای نفت و زغال سنگ ، باعث فشار بر بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن شده و قیمت مواد غذایی در سراسر جهان را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، شاخص جهانی غذای سازمان ملل یک‌ سوم طی 12 ماه گذشته افزایش‌یافته و با توجه به رشد قیمت انرژی در نتیجه عرضه محدود و تقاضای بالا، باز هم افزایش خواهد یافت.

کمبود انرژی در اروپا و آسیا با افزایش قیمت گاز آغاز شد که در حال حاضر به بالاترین رقم طی چند سال گذشته رسیده‌ و تقاضا برای نفت و زغال‌سنگ را افزایش داده است. بنابراین فشار بر بخش کشاورزی و صنایع مربوط به آن مانند تولید کود شیمیایی افزایش یافته‌ است.

تمایل به تغییر منابع انرژی و حرکت به سمت کاهش آلاینده‌های جوی باعث بالا رفتن تقاضا برای سوخت‌های زیستی شده و تورم مواد غذایی را بالاتر برده‌ است.

برخی هشدار داده‌اند افزایش استفاده از سوخت‌های زیستی قیمت مواد غذایی اصلی را بالاتر خواهد برد. صنایع غذایی آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد این مسئله اعلام کرد: از سوخت‌های تجدیدپذیر و دستورکار انرژی پاک حمایت می‌ شود ولی این شرایط تورم مواد غذایی را افزایش داده و قیمت روغن دانه سویا را سه‌ برابر کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ