کد خبر: ۱۷۵۸۸۵
۰:۱ - ۱۴۰۰/۷/۱۷

استقبال وزیرخارجه ایران و سازمان ملل از مذاکرات تهران و ریاض

استقبال وزیرخارجه ایران و سازمان ملل از مذاکرات تهران و ریاض

وزیرخارجه ایران و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با استقبال از مذاکرات تهران و ریاض از مسیر درست توافقات و آمادگی ارایه کمک به این موضوع خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی پیش از این وزیر خارجه و نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و سفیر انگلیس در بغداد از مذاکرات تهران و ریاض استقبال کرده بودند که حسین امیرعبداللهیان  نیز در بیروت گفت: گفت‌وگوها با ریاض در مسیر درستی پیش می‌رود و در مورد موضوعات خاص، توافقاتی شده و از برگزاری بیشتر جلسات هم استقبال می‌ شود. چرا که ایران و عربستان کشورهای مهمی در تحکیم امنیت منطقه هستند و گفت‌وگوهای سازنده به نفع منطقه است .

وی همچنین در مورد از سرگیری مذاکرات وین هم توضیح داد: دولت جدید و عملگرا به جمع بندی نهایی نزدیک می شود و تحقق منافع ملت بسیار مهم است ولی باید نشانه هایی از بازگشت قطعی طرف های مقابل از جمله آمریکا دریافت شود . بنابراین رفتار آمریکایی ها ملاک قرار خواهد گرفت

براساس این گزارش استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم مانند آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان، استقبال کرد و با وعده ارائه هرگونه کمک ، گفت : مذاکرات این دو کشور اهمیت بسیار زیادی دارد و برای ثبات منطقه ، بسیار حساس است . بنابراین سازمان ملل به شدت از این مذاکرات استقبال می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ