کد خبر: ۲۲۲۸۸۲
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۲/۱۶

توافق ایران و عربستان در تسهیل صدور روادید تجاری و پرواز مستقیم دو کشور

توافق ایران و عربستان در تسهیل صدور روادید تجاری و پرواز مستقیم دو کشور

وزارت خارجه ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیما بین تبادل نظر و توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدار با تاکید بر اینکه مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند و در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بر حمایت از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد، تاکید کرد.

وی افزود: سوابق تاریخی و تجربه نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند. بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز با ابراز خرسندی از مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، گفت: اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات وجود دارد. فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی ابراز امیدواری کرد توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود. استمرار تعامل بین ایران و عربستان برای مقابله با طرح های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری است. حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ