کد خبر: ۱۷۵۹۰۶
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۷/۱۷

رکورد تولید ورق سازه های فولاد در شرکت ذوب آهن شکسته شد
بنابر اعلام مدیرعامل :

رکورد تولید ورق سازه های فولاد در شرکت ذوب آهن شکسته شد

شرکت ذوب آهن با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه فولادی ۳۰۰ در ۲۰ در یک نوبت ۸ ساعته، رکورد جدیدی ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن در حاشیه بازدید از راه اندازی پروژه راه اندازی اره و دریل جدید خط تولید ریل با بیان اینکه گلوگاه فرایند تولید ریل با اضافه کردن یک خط جدید اره و دریل برطرف شد، گفت: برنامه ریزی و طراحی خط تولید ریل خریداری شده بر اساس ۱۲۰ متر تعریف شده و از آن جایی که وزارت راه به تولید ریل بیش از ۱۸ متر رضایت نداده بود، گلوگاه ایجاد شده با اضافه کردن اره و دریل برطرف شد.

وی افزود: ورق سازه های فولادی از محصولات با ارزش افزوده بالا است که با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه ۳۰۰ در ۲۰ در یک نوبت ۸ ساعته رکورد جدیدی ثبت شد. ضمن اینکه تولید آن در آینده به ۶۰۰ تن در هر نوبت افزایش خواهد یافت. با سیاست دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، بخش زیادی از این مسکن ها را سازه های فولادی تشکیل خواهد داد و نقش اساسی در تحقق برنامه دولت خواهد داشت. با شکسته شدن رکورد ۲۵ ساله تولید کلاف، حفظ روند تولید کلاف برای ماه های آتی هم در دستور کار است.

یزدی زاده با بیان اینکه کلاف برای مصارف داخلی و صادرات، یک محصول استراتژیک محسوب می شود، ادامه داد: به رغم تحریم ها، فراگیری کرونا، کمبود آب، برق و مواد اولیه و سایر چالش هایی که فولاد سازان با آن روبرو هستند امید می رود برنامه صادرات محصولات طبق برنامه پیش رود.

مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن نیز در خصوص پروژه تامین و نصب و راه اندازی اره و دریل جدید نورد ۶۵۰ گفت: با توجه به تولید ریل در نورد ۶۵۰ به عنوان یک محصول استراتژیک و لزوم افزایش ظرفیت و کیفیت محصول تولیدی علی رغم تحریم ها، برنامه ریزی لازم جهت تامین یک دستگاه اره و دریل مخصوص ریل با ظرفیت برش و سوراخکاری حدود ۳۹ تن بر ساعت برای ریل از شرکت لینزینگر اتریش انجام شد و در حال حاضر در مرحله آزمایش و راه اندازی است.

وی افزود: مطالعات، مهندسی و نظارت عالی این طرح با محوریت مدیریت هماهنگی امور مهندسی و نظارت، مرحله تامین توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توســعه و عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات بر پایه‌ استفاده حداکثری از زیر ساخت‌ها و توان داخلی با همکاری مدیریت‌های اجرایی توسعه، مهندسی نورد، برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ســاختمان و تولید و توزیع برق انجام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ