کد خبر: ۱۷۵۹۵۱
۰:۱ - ۱۴۰۰/۷/۱۹

آمار تولید خودروهای سنگین ایران خودرو و سایپا با رشد ۶۰ درصدی
برای نیمه اول سال اعلام شد :

آمار تولید خودروهای سنگین ایران خودرو و سایپا با رشد ۶۰ درصدی

طبق آمار وزارت صنعت ، تولید خودروهای سنگین در ایران خودرو و سایپا طی نیمه اول سال با رشد ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۵.۱ هزار دستگاه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آمار وزارت صنعت نشان می‌دهد مجموع تولید انواع خودروهای تجاری در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرده و بالغ بر ۳۸.۹ هزار دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین شامل ون، وانت، اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و کامیونت تولید شد.

بر اساس این گزارش، کاهش ۹ درصدی به دلیل نزولی شدن تولید وانت رخ داده که بدون در نظر گرفتن آن مجموع تولید سایر خودروها صعودی است. بر این اساس تا پایان شهریور در مجموع بالغ بر ۵.۱ هزار دستگاه ون، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس تولید شد که در مقایسه با شش ماه اول سال گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد داشت که ناشی از روند صعودی تولید کامیون و کامیونت بود.

در نیمه نخست سال بیش از ۴.۱ هزار کامیون، کامیونت و کشنده به تولید رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد. از این تعداد ، سهم ایران خودرو و سایپا بالغ بر ۱۸۰۰ و ۵۰۰ دستگاه بود و باقی خودروها هم به بخش خصوصی اختصاص داشت.

در حوزه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید از ۴۳۲ دستگاه تجاوز نکرد با این حال همین آمار سبب افزایش ۵ درصدی تولید شد. در تولید اتوبوس اما آمار حکایت از تیراژ ۳۳۳ دستگاهی و کاهش بیش از ۱۳ درصدی دارد.

سهم ایران‌ خودرویی‌ها از اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌ باس ۲۹۸ دستگاه و رشد ۳۸۰ درصدی بود و باقی محصولات به بخش خصوصی تعلق دارد. سایپا همچنان فعالیتی در این حوزه ندارد اما تولید وانت در نیمه نخست سال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳. ۱۴ درصدی داشت و به بیش از ۳۳.۸ هزار دستگاه رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ