کد خبر: ۱۷۵۹۶۳
۱۳:۴ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

ایران مذاکرات وین را با اتکا به خرد جمعی دنبال می کند
وزیر خارجه:

ایران مذاکرات وین را با اتکا به خرد جمعی دنبال می کند

وزیر خارجه با اشاره به اینکه تعامل با شرق به معنای کنار گذاشتن غرب نیست اعلام کرد: ایران مذاکرات وین و احیای برجام را با اتکا به خرد جمعی دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه تعامل با شرق به معنای کنار گذاشتن غرب نیست به ایسنا گفت: تعامل با منطقه در عرصه سیاست خارجی اولویت دارد اما ایران مذاکرات وین و احیای برجام را با اتکا به خرد جمعی پیش خواهد برد و نمی‌خواهد آن را به روسیه و چین گره بزند.

وی افزود: یکی از ویژگی های سیاست خارجی متوازن این است که ضمن توجه به الویت‌ها از هر فرصتی در سایر حوزه های جهان برای تامین حداکثری منافع ملی‌ استفاده شود. به هر حال ایران دست بسته باقی نمی ماند و در راستای منافع تصمیم می‌گیرد و پیش می رود.

این مقام مسئول ادامه داد: بررسی های ایران در ارتباط با شش دور قبلی مذاکرات وین در حال اتمام است و به زودی رایزنی ها از سر گرفته می شود.

امیر عبداللهیان گفت: موضوع مذاکرات هم در سطح ملی از حساسیت بالایی برخوردار است و هم مذاکراتی چند جانبه را در بر می گیرد. لذا باید با هماهنگی، همفکری و خرد جمعی انجام شود اما به هیچ وجه نباید همه ظرفیت وزارت خارجه درگیر این کار شود. بلکه تقسیم کار شده و هر بخش باید به وظایف عمل کند.

وی افزود: ترکیب جدید هیات مذاکره کننده وزارت خارجه هم در حال جمع بندی نهایی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ