کد خبر: ۱۷۶۰۲۵
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۷/۱۹

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی آمریکا با طولانی شدن بهبودی کرونا
بانک گلدمن ساکس اعلام کرد:

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی آمریکا با طولانی شدن بهبودی کرونا

بانک گلدمن ساکس پیش بینی رشد اقتصاد آمریکا را پایین آورد که ناشی از طولانی شدن بهبودی بیماری کرونا است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، بانک گلدمن ساکس اعلام کرد پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی آمریکا برای سال جاری و سال آینده را کاهش داده است.

براساس این گزارش این بانک پیش بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری 5.6 درصد است و سال آینده 4 درصد خواهد بود. طول کشیدن بیش از حد روند شیوع کرونا در آمریکا و تبعات آن در ارائه خدماتی که نسبت به این شیوع حساس هستند، دلیل کاهش رشد اقتصادی آمریکا عنوان شده است.

یکی دیگر از مسائل منفی در رشد اقتصادی آمریکا، تداوم بحران کمبود تراشه‌های الکترونیکی به خصوص برای خودروسازان آمریکایی است که پیش بینی می‌شود حتی تا نیمه نخست سال 2022 هم ادامه یابد.

این بانک همچنین اعلام کرد: در کنار تبعات شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت پیش بینی می‌شود فروش کالاهای غیرخوراکی و برخی خدمات همچنان پایین بماند به خصوص آنکه ممکن است دورکاری کارمندان باعث شود تا آنها وقت کمتری را در بیرون از خانه سپری کنند.

از منظر پیش بینی رشد اقتصادی در بازه‌های سه ماهه هم گلدمن ساکس برای سه ماهه اول و دوم سال 2022 پیش بینی رشد اقتصادی خود را نسبت به گزارش قبلی پایین آورده و از به ترتیب 4.5 و 5 درصد به 4 و 4.5 درصد پایین آورده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ