کد خبر: ۱۷۶۰۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۰

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ معرفی شدند / آزمایش‌های طبیعی در تحقیقات

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ معرفی شدند / آزمایش‌های طبیعی در تحقیقات

جایزه ۸۳۹ هزار دلاری نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۱ به دلیل تحقیق سه اقتصاددان درباره ارتباط بین سیاست‌های اقتصادی و رویدادهای دیگر و با عنوان آزمایش‌های طبیعی رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ به صورت مشترک به دیوید کارد، جاشوا انگریست و گیدو ایمبنز به دلیل به کار بردن آزمایش‌های طبیعی در تحقیقات و درباره ارتباط میان سیاست‌های اقتصادی و رویدادهای دیگر رسید. جایزه نقدی شامل ۱۰ میلیون کرون سوئد (۸۳۹ هزار دلار) بوده که نیمی از آن به نفر اول و نیمی دیگر بین دو نفر دیگر تقسمی شد .

براساس این گزارش، آزمایش‌های طبیعی با رویکردی تجربی، موقعیت‌های زندگی واقعی را برای ارزیابی تاثیر تصمیم‌ها و سیاست‌های دولتی بررسی می‌کنند و به گفته اوا مورک عضو کمیته جایزه نوبل در علوم اقتصادی ، آزمایش‌های طبیعی همه جا در جریان است.

دیوید کارددر پژوهش‌ها، تاثیر افزایش حداقل دستمزد را بر میزان اشتغال در ایالت نیوجرسی آمریکا سنجید و یافته‌های وی باعث تشویق محققان برای بازنگری در دیدگاهی شد که طبق آن افزایش حداقل دستمزد موجب کاهش اشتغال می‌شود .

جاشوا انگریست از دانشگاه ام‌آی‌تی و گیدو ایمبنز، استاد هلندی دانشگاه استنفورد هم به صورت مشترک برای یافته‌هایی درباره روابط علت و معلولی در اقتصاد جایزه نوبل گرفتند.

دیوید کارد متولد سال 1956 در کانادا ، اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا مشغول به فعالیت است و برای مشارکت تجربی و در اقتصاد کار جایزه نوبل را دریافت کرد.

گایدو دبلیو ایمبنس متولد پتامبر 1963 در آیندهوون هلند ، استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد آمریکا است و پس از اخذ مدرک دکترا در دانشگاه های هاروارد، UCLA و UC برکلی تدریس کرده و برای مشارکت روش شناختی در تجزیه و تحلیل روابط علّی جایزه نوبل اقتصادی را گرفت .

جاشا انگریست متولد 1960 اوهایو آمریکا ، استاد موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کمبریج است. وی به همراه گایدو دبلیو ایمبنس برای مشارکت روش شناختی در تجزیه و تحلیل روابط علّی جایزه نوبل اقتصادی را دریافت کرد. وی از اقتصاددانان برتر جهان در زمینه اقتصاد کار، اقتصاد شهری و اقتصاد آموزش و پرورش است و به دلیل استفاده از طرح های تحقیقاتی نیمه تجربی (مانند متغیرهای ابزاری) برای مطالعه تأثیر سیاست های عمومی و تغییرات در شرایط اقتصادی یا اجتماعی شناخته شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ