کد خبر: ۱۷۶۰۴۹
۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۷/۲۰

تصمیم وزیر اقتصاد به تغییر مدیریتی سازمان بورس + واکنش 26 فعال بازار
رئیس سازمان بورس مطرح کرد:

تصمیم وزیر اقتصاد به تغییر مدیریتی سازمان بورس + واکنش 26 فعال بازار

رئیس سازمان بورس با اشاره به پایان دوره ۵ ساله هیات مدیره از تصمیم وزیر اقتصاد به تغییر مدیریتی خبر داد که با واکنش اولیه ۲۶ فعال همراه شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زمزمه های تغییر و تحول مدیریتی سازمان بورس و دیگر ارکان بازار سرمایه که از دو سه ماه گذشته و بعد از روی کار آمدن دولت جدید ، شنیده شده بود در روزهای اخیر به واقعیت نزدیک تر شده و احتمالا" طی روزهای آینده باید منتظر معرفی ششمین رئیس نهاد بازار سرمایه بود.

براساس این گزارش، در حالی طی روزهای اخیر اکثر منابع حضور حامد سلطانی نژاد مدیرعامل فعلی بورس کالا در سازمان بورس را قطعی می دانند که محمدعلی دهقان دهنوی هم با انتشار مطلبی در تلگرام این خبر را تایید کرد.

وی که بهمن سال گذشته و بعد از استعفای حسن قالیباف اصل ( عنوان دار ضعیف ترین و کوتاه ترین مدیریت سازمان طی 9 ماه ) ، مسئولیت بسیار سختی را عهده دار شد طی 8 ماه اخیر با تصمیمات و رویکردی متفاوت ، مورد حمایت اکثر فعالان بازار سرمایه قرار گرفت و بسیاری وی را یکی از موفق ترین ، روسای سازمان بورس می دانند. 

پیام رئیس سازمان بورس

با این حال دهقان دهنوی شب گذشته در پاسخ به یکی از فعالان مبنی بر کناره گیری زودتر از ادامه حضور در ریاست سازمان بورس ، اعلام کرد: همان طور که می دانید دوره هیات مدیره سازمان ۵ سال است و افرادی که در میانه دوره جایگزین می شوند بقیه همان دوره را ادامه می دهند. این دوره از چند ماه قبل به پایان رسیده و صرفا به دلیل تغییر دولت و به تبع آن تغییر وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس، تعیین تکلیف به تاخیر افتاده است.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پنجشنبه ۸ مهر به من اطلاع داد برنامه تغییر تیم مدیریتی سازمان بورس دارد. از همان روز پیگیر هستم که این اتفاق زودتر بیفتد. حتی مصر بودم طبق برنامه، شورای عالی بورس همین هفته تشکیل شود ولی امکان برگزاری فراهم نشد. امید است هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

تغییر رئیس سازمان بورس در انتهای دوره ۵ ساله باید یک امر عادی تلقی شده و نباید اینقدر بدان پرداخته شود. بازار سرمایه هم آنقدر بزرگ شده که این رفت و آمدها بر آن تاثیری نداشته باشد. لذا از همه دوستان تقاضا دارم به این حواشی نپردازند .

واکنش 26 فعال بازار به تغییر رئیس سازمان بورس

این خبر با واکنش اولیه فعالان بازار مواجه شد و 26 مدیر و کارشناس از دوره 8 ماهه مدیریت دهقان دهنوی در سازمان بورس دفاع و خواهان ادامه حضور وی شدند. به نظر می رسد این حمایت ها در ساعت ها و روزهای آینده هم بیشتر شود .

* خاطره خوبی از مدیریت شما در ذهن همه ما خواهد ماند. در روزهای سخت و ناراحت‌کننده‌ای قبول مسئولیت کردید .

* واقعا اندازه ی تمام مدیران قبلی سازمان در این چند ماه اندک کار انجام دادید .

*عملکرد شما در این دوره کوتاه ستودنی است . وظيفه تك تك ما حمایت از شایسته سالاری در بازار سرمایه است با واسطه از وزیر اقتصاد درخواست کردیم که جنابعالی را حفظ کنند .

* جا دارد یک خسته نباشید خدمتتون بگم جناب دکتر . در بدترین شرایط بازار بودیم و واقعا نمی شوه تلاش های دلسوزانه شما برای بهبود بازار را نادیده گرفت . خدا قوت .

* اقدامات ارزنده و منحصر بفرد جنابعالی در این مدت کوتاه حضور در راس سازمان در اذهان همه فعالان و مدیران بازار سرمایه ماندگار خواهد بود . از درگاه خداوند بزرگ، صمیمانه برای جنابعالی و سایر دوستان، آرزوی توفیقات روزافزون در خدمت به مردم این کشور را خواستاریم.

* متاسفم که به این سادگی مدیران خوبی مثل شما را از دست می دهیم . اهمیت استقلال شورای بورس در چنین جاهایی مشخص می شود .

* انصافا عملکرد و پیگیری های جنابعالی در این دوره  ستودنی است.

* حداقل بزرگترین دستاورد بازار سرمایه این بود که یه فرد مدیر و مدبر مثل شما، فارغ از اینکه از دل بازار سرمایه نبود و انتخاب شد، ولی در مدت کوتاه، فوق العاده بی نظیر ظاهر شد و تا همیشه در یادمان ماندگارید .

* واقعا متاسفم که به این سادگی مدیران خوب ، خوش فکر ، مسئولیت پذیر ، پرتلاشی مثل شما را به این راحتی ما بازار سرمایه ای ها دست می دهیم.

* دوره شما با روزهای سختی شروع شد و کمتر کسی در آن روزها،شجاعت قبولی مسوولیت را داشت.انشالله بازارسرمایه همچنان از وجود شما بهره مند باشد. کارهای که در این دوره شد در اکثر موارد خط شکن و بی سابقه بود.

*شما در همین مدت کم نشان دادید که انجام اصلاحات سخت می تواند چقدر راحت باشد و نامی ماندگار در خاطر اهالی بازار به یادگار گذاشتید. امیدواریم هر جا که هستیند موفق باشید و از شما در مسولیت های مهم تر استفاده شود.

*شما فعل خواستن را صرف کردید و سطح انتظار از مديران آتي سازمان را بالا بردید و آثار مواضع و تصمیمات شجاعانه شما سالها ادامه پیدا خواهد کرد .

* اقدامات ارزشمند شما  و همکاران در دوره مدیریت  بی شک در تاریخ بازار سرمایه باقی خواهد ماند .

* خسته نباشید واقعا در این مدت کوتاه در بازار سرمایه تاثیر گذار بودید . زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست / هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود / صحنه پیوسته به جاست / خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.

* وضعیت بورس به عنوان تکه ای از کل جامعه بحرانی هست، مدیریت بحران کار ساده ای نیست، جسارت می خواهد و استقلال. بازار هنوز حال خوبی ندارد و کماکان بحرانی هست . البته این راه باید ادامه پیدا کند . خیلی ها بیچاره شدند این یکسال و اندی پیش . کاش مدیران خوب و شجاع ماندگار بودند و شایسته سالاری مورد تشویق قرار می گرفت.

*پذیرش خطیر مسوولیت سازمان بورس در شرایط پاییز سال ۹۹ اقدامی شجاعانه بود و کمتر کسی حاضر بود این ریسک را به جان بخرد. اقدامات مدبرانه و شجاعانه جنابعالی در این مدت کوتاه در تاریخ بازار سرمایه کشور ماندگار خواهد شد. خدا قوت.

* با ادامه حضور شما میشد به تغییر بسیاری از رویه های غلط موجود امید داشت. چرا که در همین مدت کوتاه تمام تلاش را برای اصلاح  رویه های غلط به کار گرفتید .

* دوران مدیریتی شما هر چند کوتاه ولی همراه با تصمیمات شجاعانه و مهم بود : شکست انحصار مجوز ها ، نامه نگاری های متعدد با مسوولان درباره  منافع بازار ، ایستادن جدی در برابر قیمت گذاری دولتی و جلوگیری از خروج سیمان از بورس ، تلاش برای رفع پرونده های حقوقی که در داخل بازار قابل حل است ، همفکری مداوم با اهالی بازار  و حتی تغییر موقت دامنه نوسان ( نه به عنوان تصمیم درست اما شجاعانه) از جمله اقدامات این دوره حدودا ۱۰ ماهه است.

* برکسی پوشیده نیست در صورت عدم حضور شما در آن برهه زمانی، الان بسیاری از نمادها زیر ۱۰۰ تومان در حال معامله بودند. قفل شدن بازار هرچند اعصاب و حال اهالی بازار را در آن چند ماه بهم ریخت اما مسکن خوبی برای گذار از بحران روانی و مالی آن مقطع بود . کاش قولی که به شما در زمان قبول تصدی سازمان مبنی بر ادامه کار در دولت جدید توسط نمایندگان مجلس سرجای خود می ماند و اینطور متحمل جابجایی های اتوبوسی نمی شدید.

* تصمیمات سرشار از جسارت و تدبیری که موجب شکل گیری رویکرد های جدیدی در سازمان گردید . تاثیر قدم های  مثبت جنابعالی قطعا در ذهن فعالین خواهد ماند .

* انصافا عالی کار کردید . صداقت ، سلامت و درستکاری جنابعالی را کارشناسان و متخصصان بازار از یاد نخواهند برد .

* کمتر مدیری را همانند شما می شناسم که توانسته در مدت کوتاه، نظر مثبت اهالی حرفه ای حوزه عملکرد را جذب کرده و سابقه درخشانی بجای گذاشته باشد .

* در ابتدا از منتقدین اصلی شما بودم اما انصافا در این چند ماه، بسیار خوب کار کردید . شما کارهایی انجام دادید که مدیران قبلی تا سالها بعد هم انجام نمی دادند.

* کارشناسان بازار سرمایه، نسبت به دوره مدیریتی جنابعالی نظر مثبت خواهند داشت. تصمیمات جسورانه و توسعه گرایانه ، نقطه عطفی در مدیریت سازمان ایجاد کرد. مطمئنا بازار سرمایه در آینده از وجود شما بی بهره نخواهد ماند.

* حضور شما در این مدت اندک، بسیار پر برکت بود.  نگاه تخصصی و کلان به بازار سرمایه  و عملکرد شما و مجموعه هیات مدیره سازمان در این دوره که توسعه بازار را پیش بردند هم در اعطای مجوزهای مربوط به نهادهای مالی و هم گره گشایی در اموری که سالها بر زمین مانده بود و بویژه ایستادگی در برابر قیمت‌گذاری دستوری و حمایت از حقوق سهامداران، نقطه عطف این مدیریت بود .

*  با همه  فرمایشات شما موافقم الا همین جمله که "تغییر رییس سازمان در انتهای دوره ی ۵ ساله باید یک امر عادی تلقی شود" .

چرا ؟

مدیری که نالایق است ابقای ۵ روزه هم محل اشکال است اما کسی که کار را به درستی انجام می دهد در سمتی که اعتمادبخشی از رسالت های آن است چرا باید تحت تاثیر گرایشات قومی قبیله ای اهل سیاست همزمان با تغییر دولت جابجا شود؟ تا آنجا که مورد مشورت بودم به دوستان دولت جدید هم همین نکته را عرض کردم ولی خوب تصمیماتی گرفته شد که متاسفانه رنگ و بوی سیاسی آن از نظر من بیش از وزانت حرفه ای است.

 امیدوارم حامد آقای سلطان نژاد - اگر پذیرفتند - یا هر عزیز دیگری که قبول مسوولیت می کنند همچون حضرتعالی شجاعانه امنیت سرمایه گذاری ، اصول حرفه ای و شفافیت حداکثری را پاس بدارند .

انتهای پیام

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ