کد خبر: ۱۷۶۱۶۷
۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۴

اقبال بورس آمریکا زمینه ساز جهش بیت کوین به ۶۲ هزار دلار شد

اقبال بورس آمریکا زمینه ساز جهش بیت کوین به ۶۲ هزار دلار شد

با اعلام بورس آمریکا مبنی بر راه اندازی صندوق معامله بیت کوین در هفته آینده و تبدیل شدن به مقصد اول ماینرها ، قیمت این رمز ارز به بیش از ۶۲ هزار دلار صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ ، پس از اعمال محدودیت چین برای ارزهای مجازی ، آمریکا به مقصد شماره یک ماینرهای بیت کوین در دنیا تبدیل شد و انتشار برخی خبرهای مثبت نیز موجب جهش قیمت ها شد تا به فاصله 4 هزار دلاری رکورد تاریخی در فروردین سال جاری یعنی 65 هزار دلار برسد.

بر اساس این گزارش ، بررسی بازار ارزهای مجازی حاکی از جهش قیمت بیت کوین است و قیمت بزرگ ترین رمز ارز دنیا که اوایل ماه جاری میلادی به کمتر از 50 هزار دلار هم رسیده بود از مرز 62 هزار دلار عبور کرد .

این رویداد ناشی از اعلام عدم مخالفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با صندوق قابل معامله (ETF) بازار آتی بیت کوین و احتمال راه اندازی این صندوق در هفته آینده بود اما افزایش سهم آمریکا از استخراج رمز ارزها و تبدیل شدن به مقصد شماره یک ماینرهای بیت کوین هم باعث جهش قیمت رمز ارزها شد .

بیش از 20 شرکت فعال در حوزه ارز دیجیتال از چین خارج شده اند و  با وارد شدن ضربه شدید به بازار داخلی ، احتمالاً هیچ شانسی برای احیای آن وجود نخواهد داشت. همچنین گوگل در حال انجام تحقیقات برای امکان استفاده از ارزهای دیجیتالی بر پلتفرم پرداختی است.

هم اکنون حدود 90 درصد از کل بیت کوین های قابل استخراج ، معدن کاوی شده و در روندی نزولی ، آخرین بیت کوین هم تا سال 2140 استخراج خواهد شد. بنابراین به نظر می رسد موتور پنهان رشد ارزش بیت کوین در حال روشن شدن است. با وجود این به گفته کارشناسان ، بیت کوین از منظر دارایی و  پولی ، قابل اطمینان نیست . چرا که نرخ آن با نوسانات شدید همراه است.

مسائلی از این دست موجب شده ، بیشتر کشورها در برابر این چالش که ارزهای مجازی را به عنوان واحد پولی یا مبادله بپذیرند یا خیر ، رویکرد محتاطانه ای در پیش بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ