کد خبر: ۱۷۶۲۲۴
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۷/۲۵

پیش بینی آینده بورس و دلار با محوریت مذاکرات و اثر خنثی تغییر رئیس سازمان

پیش بینی آینده بورس و دلار با محوریت مذاکرات و اثر خنثی تغییر رئیس سازمان

کارشناس بازار سرمایه با اعلام عدم اثر تغییر رئیس سازمان بورس در جهت اصلی بازار ، آینده دلار و بازار سرمایه را با محوریت مذاکرات وین پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان مولوی درباره تغییر آخر هفته گذشته رئیس سازمان بورس که با خداحافظی محمدعلی دهقان دهنوی بعد از 8 ماه و حضور مجید عشقی همراه شد با انتشار مطلبی تحت عنوان " شوک مثبت رئیس جدید به بورس " در دنیای اقتصاد اعلام کرد: انتخاب ریاست جدید سازمان بورس در کوتاه‌ مدت تاثیر چندانی در بازار سرمایه نخواهد داشت. از این‌رو به‌نظر می‌رسد پالس‌های مثبت فعلی مقطعی است.

اینکه برخی اظهار کرده‌اند با ورود رئیس جدید همه‌چیز درست می‌شود، فرافکنی است. اینکه رئیس جدید از چه طیف مدیرانی بوده، چه دیدگاهی دارد، عملکرد وی چگونه است و چه تغییراتی ایجاد خواهد کرد ، مهم ارزیابی می‌شود اما زمان نشان می‌دهد عملکرد‌ها چگونه خواهد بود و چقدر موفقیت کسب می‌شود. همچنان موضوعاتی همچون بحث مذاکرات، وضعیت نقدینگی و اینکه اقتصاد به چه سمتی حرکت می‌کند مهم است. چرا‌ که این موارد ابهام دارد.

تا زمانی که تحریم‌ها و مباحث مربوط به توافق هسته‌ای و احیای برجام تعیین‌تکلیف نشود، روند قیمت دلار برای سرمایه‌گذار مشخص نشود و در ادامه مسیر سرمایه‌‌گذاری ابهاماتی از این دست وجود داشته باشد، نوسان و سرگیجه قیمت سهام همچنان پابرجا است .۷۰‌ درصد احتمال تداوم وضعیت فعلی برای سرمایه‌‌گذاری‌های حرفه‌ای و ۳۰‌ درصد رسیدن به توافق پیش‌بینی می‌شود.

اکنون نیز مذاکره برای مذاکره در حال انجام است. به این معنی که نخست باید دیپلمات‌ها وارد بروکسل شوند و به توافق برسند که در وین شروع به مذاکرات کنند. چنین مسیری یعنی طولانی‌شدن فرایند مذاکرات.

در اقتصاد هر ثانیه ۴۰ میلیون تومان نقدینگی درحال ایجاد شدن است. سرمایه‌گذاران چنین مواردی را مورد توجه قرار می‌دهند و تغییرات رئیس جدید در سازمان بورس حائز اهمیت نیست. افزایش ۴۰ هزار واحدی دیروز شاخص ، خوشامد‌گویی به رئیس سازمان بود و از این پس نیز بازار به واقعیت‌های موجود بر‌می‌گردد.

مسیر ریاست قبلی سازمان بورس در حوزه‌‌هایی اعم از مقررات‌زدایی، ارائه مجوز‌های جدید، افزایش شفافیت بازار و مواردی از این قبیل باید تداوم پیدا کند. در صورتی‌که مذاکرات فرسایشی شود و دلار نیز به نوسان فعلی ادامه دهد به احتمال ۷۰‌ درصد ، تمام بازار‌های مالی نسبت به ابتدای سال ، کم‌ و ‌بیش رشد خواهند کرد.

سرمایه‌گذاران نیز باید در چنین شرایطی دست به‌عصا حرکت کنند و از تورم عقب نمانند . چرا‌ که ریسک مذاکرات کماکان وجود دارد. در نقطه مقابل در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات یقینا برای کوتاه‌مدت‌ بازار‌‌ها وارد تعلیق می‌شوند. چون این رویداد در قیمت دلار تاثیر‌گذار خواهد بود و احتمالا به ارقامی کمتر از ۲۵ هزار تومان هدایت خواهد شد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ