کد خبر: ۱۷۶۲۵۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

راهکارهای خروج از زیان، رای عدم انحلال و مراحل افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی
بانک حاضر در بازار پایه اعلام کرد:

راهکارهای خروج از زیان، رای عدم انحلال و مراحل افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی

بانک شهر پیرو تکلیف افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از اقدامات برای بررسی راهکارهای خروج از زیان، رای عدم انحلال و تداوم فعالیت و انجام مراحل تامین مالی پس از تأیید مراجع ذیصلاح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک شهر پیرو تکلیف بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه 200 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی از اقدامات هیات مدیره برای بررسی راهکارهای خروج از زیان و رای عدم انحلال و تداوم فعالیت بانک و انجام مراحل تامین مالی پس از تأیید مراجع ذیصلاح خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، "وشهر" بازگشت به نامه 20 مهر در خصوص افزایش سرمایه اعلام کرد: بانک مرکزی این بانک را مکلف کرد از محل آورده نقدی و مطالبات برای افزایش سرمایه 200 درصدی اقدام کند. لیکن برنامه افزایش سرمایه فوق در راستای اجرای تبصره یک ماده 8 دستورالعمل اجرایی سازمان بورس در خصوص نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 قانون تجارت، باید به گونه ای تدوین شود که ظرف مدت معین از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شود.

در همین راستا هیأت مدیره بانک نسبت به دعوت مجمع فوق العاده به منظور بررسی و تعیین تکلیف راه های برون رفت از شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت اقدام کرد که مجمع 14 اسفند برگزار و با توجه به گزارش هیأت مدیره و نتایج حاصل از عملکرد بانک که نشان دهنده روند رو به رشد فعالیت های عملیاتی و غیر عملیاتی است، رأی به عدم انحلال و تداوم فعالیت بانک در راستای ماده 20 اساسنامه را مصوب کرد.

ضمناً مجمع طبق مفاد اساسنامه، هیأت مدیره را مکلف کرد کلیه راهکارهای موجود به منظور خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت را بررسی و اقدامات لازم جهت برگزاری مجمع فوق العاده در خصوص کاهش زیان انباشته و افزایش سرمایه را پس از تأیید مراجع ذیصلاح به عمل آورد. با عنایت به موارد مطروحه فوق و لزوم حسابرسی طرح توجیهی افزایش سرمایه توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی این امر با امعان نظر به فرارسیدن پایان مدت دوره چهار ساله حسابرسی در پایان سال مالی 99 حسابرس قبلی بانک (موسسه آزمون پرداز) نمی توانست تا زمان انتخاب حسابرس جدید در سال 1400 صورت پذیرد.

خوشبختانه با عنایت به انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی جدید (موسسه حسابرسی بهمند) در مجمع عادی بطورفوق العاده در 31 شهریور بطور جدی در دست اقدام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ