کد خبر: ۱۷۶۲۶۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

آخرین تحولات احیای برجام با دو نظر متفاوت، سفر به بروکسل و موضع منفی بورل

آخرین تحولات احیای برجام با دو نظر متفاوت، سفر به بروکسل و موضع منفی بورل

آخرین تحولات احیای برجام با اظهارات متفاوت دو مقام ارشد اتحادیه اروپا ، سفر این هفته معاون سیاسی وزیر خارجه به بروکسل و موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی سفر هفته گذشته انریکه مورا معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران ، دو مقام ارشد اتحادیه اروپا دو ارزیابی متفاوت از آینده مذاکرات به پولتیکو مطرح کردند.

براساس این گزارش، یکی از این دو منبع گفت: پیشنهاد مناسبی است که در ملاقات طولانی با هیئت جدید ایرانی ، تمام متون مورد توافق بررسی و به سوالات طرف ایرانی پاسخ داده شود . در این میان هر چند مسئولان ایران هنوز زمانی برای ازسرگیری گفت‌وگوها مشخص نکرده  اند اما در بازگشت به دور جدید مذاکرات کاملا مصمم هستند.

اما دیگر یک دیپلمات ارشد، گفت: به نظر می‌رسد ایران عمدا" باعث وقفه و به بن بست رسیدن شده و نگرانی هایی وجود دارد. امید به اشتباه است اما در صورت ادامه همین وضعیت ، نتیجه ایی حاصل نخواهد شد و احتمالا مذاکرات بروکسل هم نمی‌تواند جایگزین از سرگیری مذاکرات وین شود و صرفا برای حواس پرت کردن است .

در این میان احمد علیرضابیگی نماینده مجلس پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گفت: مذاکره با اتحادیه اروپا، روسیه و چین و بدون حضور آمریکا در خصوص برنامه اتمی از چهار روز دیگر از سر گرفته شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز گفت: سفر علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه به بروکسل صرفا با هدف ادامه گفتگوها با انریکه مورا و بر اساس توافق تهران خواهد بود .

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در واشنگتن اعلام کرد: ملاقات در بروکسل ضروری نیست . چرا که دولت جدید ایران برای آماده‌سازی مذاکرات وین ، زمان کافی را داشت .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ