کد خبر: ۱۷۶۳۱۳
۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۷/۲۷

وعده بودجه بدون کسری و حذف آرام دلار۴۲۰۰ تومانی، عدم ارتباط سفره با مذاکرات
رئیس جمهور در دومین گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد:

وعده بودجه بدون کسری و حذف آرام دلار۴۲۰۰ تومانی، عدم ارتباط سفره با مذاکرات

رئیس جمهور با وعده بودجه بدون کسری سال آینده و حذف بدون شوک دلار ۴۲۰۰ تومانی و عدم ارتباط سفره مردم با مذاکرات، علت تاکید بر سفرهای استانی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در دومین گفتگوی زنده تلویزیونی درباره واکسیناسیون کرونا به عنوان اولویت اول دولت گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد مردم دوز اول واکسن را دریافت کردند و تلاش می شود قبل از فرارسیدن فصل سرما به همین میزان دوز دوم را هم دریافت کنند. علاوه بر واکسیناسیون ، رعایت کامل دستورات بهداشتی همچنان باید در دستور کار مردم باشد و از عادی‌انگاری پرهیز شود.

بودجه سال آینده واقعی و بدون کسری

دومین موضوع مهم برای دولت ، معیشت مردم است. آثار تورمی نتیجه تصمیمات پیشین است که امروزه در بازار و اقتصاد مشاهده می‌شود. لذا بودجه ۱۴۰۱ باید واقعی و بدون کسری باشد. هر ماه غیر از حقوق، دستمزد و هزینه‌هایی جاری دولت به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط هزینه انجام شده دولت قبل پرداخت می‌ شود. ضمن اینکه در ماه نخست کار دولت با همه فشارها تلاش شد استقراض از بانک مرکزی اتفاق نیفتد.

حذف بدون شوک دلار ۴۲۰۰ تومانی

برای بررسی حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی جلسات مختلفی برگزار شد. پولی که باید در سفره مردم اثرگذار باشد با این ارز به جیب دلالان رفته است . این موضوع باید اصلاح شود. این کار را با غافگیری و شوک به بازار و اقتصاد دنبال نخواهد شد .

روزانه وضع قیمت‌ها به‌ ویژه مواد خوراکی را رصد می‌کنم. از فشار روی مردم و به‌ ویژه اقشار کم‌درآمد و محروم مطلع و با وزرا صحبت می‌کنم . در جلسات و نشست‌های اقتصادی با صاحبنظران به طور مستمر تلاش می کنیم ، تورم کنترل شود.

پرداخت اولین ماه بدون قرض از بانک مرکزی

در شهریور و نخستین ماه آغاز فعالیت دولت جدید، تلاش شد بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها انجام شود و این روند ادامه می یابد. گام بعدی، اصلاح شیوه افزایش سنواتی حقوق است که باید پلکانی انجام شود. همچنین هزینه دستگاه‌ها باید قابل کنترل و پایش باشد که ویژگی‌ها و مختصات این تغییرات در نظام بودجه‌ریزی اعلام خواهد شد.

سفره مردم ربطی به مذاکرات ندارد

با جدیت کارِ اقتصاد مقاومتی را دنبال خواهیم کرد. سفره و بازار و نان مردم را به مذاکرات وین گره نمی‌زنیم اما ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده و در مذاکرات هدفمند که تامین کننده منافع ملت باشد، جدی هستیم. در طرف مقابل ، آمادگی برای لغو تحریم‌ها هم می‌تواند نشانه جدیت در مذاکرات باشد.

عضویت در سازمان شانگهای موجب توسعه اقتصادی در منطقه می شود. چرا که ایران زمینه‌های بسیار خوبی برای افزایش دو برابری صادرات در منطقه دارد. جایگاه کنونی ایران در تجارت منطقه‌ای نامتناسب است. تقویت ارتباطات با همسایگان و منطقه در اولویت است و از همه فعالان اقتصادی دعوت می شود برای حرکتی متفاوت در مناسبات تجاری و اقتصادی در منطقه آماده باشند.

در آینده نزدیک ، نشستی با سفیران ایران در منطقه با محوریت موضوعات تجاری و اقتصادی برگزار خواهد شد .

علت تاکید بر سفرهای استانی

شش روز هفته کار ملی انجام و یک روز هم باید به استان ها سر بزنیم . چرا که کاری که در میدان انجام می‌شود پشت میز انجام نمی‌شود . در استان ها نمایندگان صحبت می‌کنند و وزرا اقداماتی که باید انجام شود را در جمع مدیران بیان می‌کنند.

به گمان برخی در استان فقط کلنگ می‌زنیم اما اینگونه نیست. پروژه های ناتمام استانی بسیاری داریم. پروژه هایی وجود دارد که گاه با یک اقدام کوچک سرانجام می‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ