کد خبر: ۱۷۷۳۶۹
۱۲:۷ - ۱۴۰۰/۷/۲۸

پالایشگاه ها و دولت سهامدار پتروپالایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای می شوند

پالایشگاه ها و دولت سهامدار پتروپالایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای می شوند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از ساخت پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت با سهامداری پالایشگاه ها و دولت توسط شرکت ملی پالایش و پخش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی نخعی با اشاره به دستور کار نشست امروز کمیسیون انرژی با حضور جلیل سالاری معاون وزیر نفت به تسنیم گفت: اساسنامه و احکام بودجه ای شرکت ملی پالایش و پخش به هیات دولت و سازمان برنامه ارسال شده و درصورت تایید به مجلس ارائه خواهد شد. 

وی افزود: سالاری روند سوخت‌رسانی در زمستان را مثبت ارزیابی و اعلام کرده ذخایر خوبی از نفت گاز و نفت کوره موجود است و در صورت ادامه این روند ، مشکلات قطعی برق و توقف نیروگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت بسیار کاهش می یابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته بحران خاموشی جدی است. از آنجا که روند ناترازی میان تولید گاز و مصرف انرژی در زمستان روز بروز در حال افزایش است و حتی اگر سال جاری این ناترازی مدیریت شود برای سال‌های آتی همچنان ادامه خواهد داشت ، باید در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت موضوع افزایش تولید گاز و اصلاح الگوی مصرف را جدی‌تر دنبال کرد.

نخعی گفت: به گفته سالاری، برنامه‌ریزی برای ساخت پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای نفت با سهامداری پالایشگاه‌ها و دولت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: احداث خط لوله دوم بندرعباس به رفسنجان برای انتقال فرآورده‌های نفتی جنوب به شمال و خط لوله رفسنجان به بیرجند و تربت حیدریه از مهمترین برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ