کد خبر: ۱۷۷۳۸۶
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۷/۲۸

دستور رئیسی به سه وزارتخانه برای کنترل بازار و کاهش تورم

دستور رئیسی به سه وزارتخانه برای کنترل بازار و کاهش تورم

رئیس جمهور با اعلام اینکه نباید همچون دولت های پیشین با استقراض از بانک مرکزی، باعث افزایش پایه تورم شد، سه وزارتخانه‌ را مکلف به نظارت بیشتر بر بازار کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی تفرقه‌ آمیز برخلاف وحدت انجام دهد در زمین دشمن بازی کرده است.

وی افزود: وزارتخانه‌های کشاورزی، صنعت و دادگستری بیش از گذشته به قیمت کالاها حساسیت داشته باشند. مردم باید درباره تامین معیشت احساس امنیت کنند و بی‌ثباتی در بازار چه ریشه در کم‌کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوء استفاده فرصت طلبان ، باید پیگیری جدی و فوری شود.

رئیس جمهور ادامه داد :  از احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مسعود میر کاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه برای دومین ماه متوالی زمینه پرداخت حقوق و تامین هزینه‌های جاری دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی فراهم کردند، قدردانی می شود . امیدوارم این رویه ادامه یابد تا گرفتار آنچه همچون دولت های پیشین با استقراض از بانک مرکزی ، باعث افزایش پایه پولی و نرخ تورم نشویم!

رئیسی با تاکید بر ضرورت تدارک اماکن استقرار موقت کسانی که برای کارهای ضروری مثل درمان به شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر می‌کنند ، گفت :  این مردم بندگان خدا و مستضعفان واقعی هستند که توان مالی و زبانی برای بیان مشکلات ندارند . لذا باید برای آنان سرپناه مناسب در نظر گرفته شود.

وی افزود: معاونت امور زنان و خانواده با مشورت فرهیختگان و صاحبنظران برای حل مشکلات این حوزه به ویژه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ