کد خبر: ۱۷۷۶۵۲
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۸/۷

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید کننده روی کالاها در هفته جاری

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید کننده روی کالاها در هفته جاری

رئیس سازمان حمایت از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در هفته جاری و به منظور حل یکی از چالش ها خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس تابش با اشاره به درج قیمت تولیدکننده روی کالاها در هفته جاری گفت: یکی از چالش‌های اصلی بازار، درج قیمت‌های غیرقانونی و غیرواقعی بر روی کالاها است.

وی افزود: با توجه به مطالبه عمومی با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها و بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و اطلاع رسانی مستمر از قیمت انواع کالا و خدمات و کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان ، لازم است با تغییر در شیوه درج قیمت کالا به عنوان الزام قانونی، موجبات استیفای بیش از پیش حقوق مصرف‌کنندگان فراهم شود.

این مقام مسول ادامه داد: در شرایط فعلی بواسطه اینکه رقابت حداکثری بین شرکت های تولیدکننده برای به دست آوردن سهم بازار از طریق اختصاص حاشیه سود بیشتر برای شبکه توزیع وجود دارد و عملاً قیمت کمتر مبنای رقابت نیست ، میزان بهره‌مندی شبکه توزیع از حاشیه سود تخصیص یافته تعیین کننده فروش است.

تابش گفت : نظام اطلاع رسانی قیمت باید به گونه‌ای تعریف شود که رقابت بین تولیدکنندگان و شبکه‌های مختلف توزیع ایجاد شود. این طرح به دنبال ایجاد فضای رقابتی از طریق استفاده از ظرفیت‌های مصرف کنندگان برای خرید کالای با کیفیت و قیمت پایین‌تر تعریف شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» بهرام | ساعت ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۸/۷
0
0
پاسخ
تو گفتی وما باور کردیم!!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ