کد خبر: ۱۷۷۷۹۷
۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۸/۱۰

مصوبه آزادسازی واردات خودرو اینهفته در مجلس بررسی می شود
نایب رئیس کمیسیون صنایع :

مصوبه آزادسازی واردات خودرو اینهفته در مجلس بررسی می شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از اصلاح مصوبه آزادسازی واردات خودرو خبر داد و گفت: این طرح طی هفته جاری نهایی و برای بررسی به صحن علنی ارجاع می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد حسینی‌کیا درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو با محوریت آزادسازی واردات به خانه ملت گفت: این طرح در کمیسیون صنایع، اصلاح شده و تلاش می‌شود طی هفته جاری نهایی و برای بررسی به صحن علنی ارجاع شود. 

وی افزود: مصوبه خودرویی در جلسات آتی کمیسیون صنایع تعیین تکلیف خواهد شد. یکی از ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه ، منشأ ارز موردنیاز برای واردات خودرو بود که پس از بررسی‌ مقرر شد ، منشأ ارز مشخص باشد. بر این اساس افرادی می‌توانند خودرو وارد کنند که پیش از واردات، منشأ ارز را به بانک مرکزی اعلام کرده باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دیگر ایراد شورای نگهبان به درج عبارت "تصویب سایر مقررات برعهده وزارت صنعت است"در این مصوبه بود که مقرر شد برای رفع آن رضا فاطمی امین وزیر صنعت دستورالعمل اجرایی این موضوع را ابلاغ کند. همچنین برای رفع ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به این مصوبه هم ساز و کارهایی اندیشیده شده است.

حسینی کیا گفت: احتمال می‌رود به زودی اصلاحیه مصوبه واردات خودرو روانه صحن علنی مجلس شده و به رای گذاشته شود. در صورت رای مثبت نمایندگان به اصلاحیه ، مصوبه بار دیگر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد تا تاییدیه لازم برای اجرا را اخذ کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ