کد خبر: ۱۷۷۸۵۰
۱۰:۲ - ۱۴۰۰/۸/۱۱

دو‌ مدیر سابق بانکی با تخلف ارزی ۳.۴ هزار میلیارد تومانی دستگیر شدند
دادستان تهران :

دو‌ مدیر سابق بانکی با تخلف ارزی ۳.۴ هزار میلیارد تومانی دستگیر شدند

دادستان تهران از بازداشت دو نفر از مدیران سابق یکی از بانک‌ها با تخلف ارزی بیش از ۳.۴ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی القاصی‌ مهر در جلسه شورای عالی قوه قضاییه طی گزارشی در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتباری تشکیل شده که در اموال انتقالی از سوی شرکت‌های تعاونی اعتباری به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.

وی افزود: دو نفر از مدیران سابق این بانک بازداشت هستند و در بررسی ۶ فقره پلاک ثبتی، بالغ بر ۳.۴ هزار میلیارد تومان ارزیابی غیر واقعی انجام شده است.

این مقام قضایی ادامه داد: بانک مرکزی بابت هر کارت ملی حدود دو هزار دلار ارز واگذار می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بازار سیاه شده به طوری که عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی ، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت و در قبال آن مبلغ ناچیزی پرداخت می‌ کنند.

القاصی مهر گفت: در این پرونده ۵ متهم که از طریق کارت ملی حدود ۳ هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کردند ، دستگیر شده اند.

وی افزود: با پیگیری‌های دادسرای تهران در خصوص پرونده واگذاری صوری سهام دولتی یکی از شرکت‌های پتروشیمی ، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ