کد خبر: ۱۷۷۹۷۷
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۸/۱۵

عربستان بهای فروش همه محصولات نفتی را گران کرد
بعد از عدم موافقت اوپک پلاس با افزایش عرضه:

عربستان بهای فروش همه محصولات نفتی را گران کرد

عربستان بعد از عدم موافقت اوپک پلاس با افزایش عرضه نفت ، اقدام به گران کردن بهای فروش همه محصولات به مشتریان آسیایی و اروپایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، عربستان یک روز پس از بی اعتنایی اوپک پلاس به درخواست آمریکا برای عرضه بیشتر ، شوک دیگری به بازار وارد کرد و قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفتی خود برای همه خریداران را بالا برد.

شرکت آرامکو قیمت فروش رسمی نفت سبک عرب لایت برای مشتریان آسیایی در دسامبر را دو دلار و ۷۰ سنت بالاتر از قیمت پایه نفت عمان/دوبی تعیین کرد که بیشتر از افزایش یک دلار و ۴۰ سنتی در نوامبر بود. همچنین قیمت ایم محصول برای منطقه شمال غربی اروپا  ۳۰ سنت پایین قیمت پایه ICE Brent و قیمت فروش به آمریکا  یک دلار و ۷۵ سنت بالاتر از شاخص ASCI اعلام شد.

براساس این گزارش، اوپک پلاس پنج شنبه گذشته درخواست جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای افزایش سریعتر تولید نفت را نادیده گرفت و برنامه قبلی  برای افزایش تولید روزانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در ماه میلادی آینده را تصویب کرد.

تحلیلگران انتظار دارند بازار نفت در پی این تصمیم اوپک پلاس تا پایان سال با محدودیت عرضه درگیر بماند. ادامه محدودیت عرضه از سوی اوپک و متحدان کمک کرده قیمت های نفت سال جاری ۶۰ درصد صعود کند و به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه در روز عبور کرده است.بیش از ۶۰ درصد صادرات نفت عربستان به آسیا می رسد و چین، کره جنوبی، ژاپن و هند بزرگترین خریداران نفت آن هستند.

اکثر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه،  قیمت فروش ماهانه را بالاتر یا پایینتر از یک قیمت پایه تعیین می کنند. قیمت فروش رسمی آرامکو معیار بازارهای نفت است و بر روند قیمت گذاری صادرات نفت این منطقه تاثیر می گذارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ