کد خبر: ۱۷۷۹۷۹
۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۸/۱۵

توضیح سازمان بورس درباره دلیل اختلاف قیمت فروش اوره چهار پتروشیمی
توسط رییس نظارت بر گروه شیمیایی و غذایی اعلام شد:

توضیح سازمان بورس درباره دلیل اختلاف قیمت فروش اوره چهار پتروشیمی

رییس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس درباره تفاوت نرخ فروش اوره صادراتی در گزارش فعالیت ماهانه چهار شرکت‎ پتروشیمی با نرخ فعلی اوره، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌ اله جعفری با اشاره به اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر تفاوت نرخ فروش اوره صادراتی در گزارش فعالیت ماهانه برخی از شرکت‎های پتروشیمی با نرخ فعلی اوره به سنا گفت: سازمان بورس از شرکت‌هایی که این وضعیت برای آنها پیش آمده، خواستار شفاف‌ سازی شد.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی پردیس، کرمانشاه، شیراز و خراسان در ماه گذشته، تفاوت قیمت فروش صادراتی اوره نسبت به سایر تولیدکنندگان داشتند. در شفاف‌سازی پتروشیمی کرمانشاه، دلیل این اختلاف نرخ، فاصله زمانی ثبت سفارش و صدور پیش فاکتور تا تاریخ تحویل کالا و تفاوت در نرخ اوره صادراتی شرکت‌های اوره ساز ذکر شد.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده اوره در راستای مدیریت کنترل تولید و جلوگیری از انباشت محصول و توقف تولید، اقدام به پیش فروش می‌کنند. در نتیجه، صدور پیش فاکتور، زمان تحویل محصول و تاریخ محقق شدن فروش تفاوت دارد. این امر موجب اختلاف قیمت ثبت شده در دفاتر با نرخ جهانی ماه مورد گزارش می‌شود.

جعفری اضافه کرد: ارقام گزارش شده در خصوص فروش صادراتی مهر ماه با توجه به توضیحات فوق مربوط به پیش فاکتور صادره در شهریور ماه است که طبق قیمت های جهانی آن ماه بوده و با توجه به برداشت محصول در مهر ماه فاکتور فروش صادر و درآمد محقق شده است. با توجه به روند رو به رشد قیمت محصول اوره در مهر ماه و اقدامات صورت گرفته در خصوص پیش فروش محصول، برداشت محصول فروخته شده مهر در آبان ماه صورت می‌پذیرد و با قیمت‌های جهانی مهر مطابقت دارد.

به گفته وی، پتروشیمی پردیس نیز با انتشار اطلاعیه شفاف سازی بخشی از تفاوت مذکور را ناشی از فروش تهاتری اعلام کرد. پیگیری‌های مستمر سازمان به‌منظور انتشار اطلاعیه شفاف‌سازی از سوی سایر شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز ادامه دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ