کد خبر: ۱۷۸۰۲۸
۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۸/۱۶

نقاط قوت و ضعف، مزایا و معایب واردات خودرو + ورود محصولات تا ۳۵ هزار دلاری
اتاق بازرگانی تهران به مجلس اعلام کرد:

نقاط قوت و ضعف، مزایا و معایب واردات خودرو + ورود محصولات تا ۳۵ هزار دلاری

اتاق بازرگانی تهران با ارسال گزارشی به مجلس و اعلام نقاط قوت، ضعف و مزایا و معایب واردات خودرو ، پیشنهاد ورود محصولات ۲۵ تا ۳۵ هزار دلاری داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کمیسیون بهبود محیط کسب‌ و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران با ارسال گزارشی به مجلس ، نقاط قوت، ضعف و مزایا و معایب طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره واردات خودرو  را اعلام کرد .

براساس این گزارش، طبق این پیشنهاد باید خودروهای دارای ارزش ۲۵ تا ۳۵ هزار یورو یا دلار ، امکان واردات داشته باشند . با توجه به اینکه قیمت خودروهای وارداتی به صورت بازه‌ای (بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار) پیشنهاد شده، تعرفه نیز برهمین اساس و به صورت بازه‌ای و ۱۰۰ درصد برآورد شده است.

برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو بهترین مسیر، استفاده از ارز حاصل از صادرات است. زیرا این اتفاق به منابع ارزی در شرایط تحریم فشاری وارد نمی‌کند و سه گروه خودروسازان، قطعه‌سازان و کاربری‌سازان خودرو ، امکان فعالیت در واردات را داشته باشند . علاوه بر این سه گروه، گروه‌های هدف دیگر مانند جانبازان، ایثارگران، معلولان،صنوف و طبقات آسیب‌دیده از کرونا هم می‌تواند مدنظر باشد.

این طرح دارای سه نقطه قوت کاهش تورم و التهابات بازارهای مالی داخلی ، عادی‌سازی فضای اقتصادی و تحقق منافع و خواست مردم‌ ( رانت‌ زدایی)  بوده اما پاشنه آشیل واردات خودرو، تامین ارز مورد نیاز است که به نظر می‌رسد موجب نگرانی سیاست‌گذار کلان حوزه خودرو نیز است. زیرا دلیل اصلی ممنوعیت واردات خودرو در سال ۹۷ ،مدیریت منابع ارزی در دوران تحریم اعلام شد. بنابراین پیشنهاد استفاده ارز حاصل از صادرات برای واردات خودرو را می‌توان مد نظر داشت .

بهبود کیفیت قطعات خودرو ، مشارکت مردم ، رفع دیون شرکت‌های خودروساز به قطعه‌ساز و بهبود کیفیت خودروهای داخلی از جمله فرصت های واردات خودرو است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ