کد خبر: ۱۷۸۰۳۲
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۸/۱۶

دلیل هیجان غیرعادی خرید زعفران و تحلیلی از اوضاع + توصیه به سرمایه گذاران
کارشناس بازار محصولات کشاورزی اعلام کرد:

دلیل هیجان غیرعادی خرید زعفران و تحلیلی از اوضاع + توصیه به سرمایه گذاران

کارشناس بازار محصولات کشاورزی با اعلام دلیل غیرطبیعی بودن هیجان خرید زعفران ، تحلیلی از اوضاع کلی این محصول داد و توصیه ایی به سرمایه گذاران کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن رضایی پور درباره افزایش روزهای اخیر قیمت زعفران به تسنیم گفت: هیجان خرید زعفران با توجه به عدم اتفاق خاصی در نرخ ارز و تسهیلات صادرات، غیر طبیعی بوده و با توجه به فصل برداشت و اوج عرضه محصول توسط کشاورزان و عرضه های زعفران سال های گذشته ، قیمت ها در آینده نزدیک تعدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع زعفران در میان فعالان در قالب زعفران نو و کهنه شناخته می شود  و هر ساله زمان فصل برداشت، زعفران نو از کهنه فاصله قیمتی دارد که بسته به سال های مختلف و رونق صادرات می تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر وضعیت صادرات مطلوب باشد معمولا قیمت ها فاصله چندانی با یکدیگر ندارند. چرا که هر آنچه در بازار موجود است به دلیل کاهش موجودی بازار، مورد استقبال قرار می گیرد.

این کارشناس افزود: اما در مواقعی مانند دو سال گذشته و سال جاری، صادرات زعفران متاسفانه با موانع و محدودیت هایی روبرو بود و از دو سال قبل در انبارهای دولت و بخش خصوصی انباشت شد. به این ترتیب انتظار می رود انباشت زعفران سال جاری در صورت عدم توفیق صادرات اضافه شود.

رضایی پور گفت: زعفران نو طبق سابقه ، پسند بیشتری دارد و با باز شدن بازار صادرات ابتدا از این محصول استقبال می شود. لذا  هیجان خرید و افزایش قیمت ها قابل پیش بینی بود ولی به سرمایه گذاران فعال در بورس که با استفاده از تحلیل تکنیکال به بازار گواهی سپرده و آتی زعفران رو آورده اند توصیه می شود عوامل بنیادی را نیز در نظر بگیرند و صرفا  احساسی و با تحلیل تکنیکال قیمت ها را رصد نکنند. چون موجودی بیش از 150 تنی دو سال گذشته می تواند منجر به ضرر معامله شود .

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ