کد خبر: ۱۷۸۰۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

تولید خودروهای بروز و کم‌مصرف تا دو سال آینده و اصلاح روابط دو گروه
وزیر صنعت خبر داد:

تولید خودروهای بروز و کم‌مصرف تا دو سال آینده و اصلاح روابط دو گروه

وزیر صنعت با اشاره به لزوم اصلاح روابط دو گروه خودروساز و قطعه ساز از تولید خودروهای بروز و کم‌ مصرف تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در حاشیه نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو با اشاره به اجرای ۱۰ طرح خودرویی گفت: برنامه‌های طراحی شده برای اصلاح این حوزه به خوبی در حال اجرا است و تا دو سال آینده این صنعت بروز رسانی و محصولاتی باکیفیت و کم مصرف تولید خواهند شد.

وی  افزود: روابط فعلی خودروساز و قطعه ساز نادرست است و باید اصلاح شود. وزارت صنعت دنبال مجموعه سازی است. یعنی اگر خودرو ساز قرار است با ۸ قطعه ساز کار کند، هم مدیریت آن دشوار است و هم قیمت و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه مالی ایران خودرو و سایپا تعریف شده و از جمله این اهداف ، مدیریت نقدینگی خودروساز ، کاهش هزینه‌های سربار و  اصلاح ساختار مالی شرکت ها است که در حال انجام است.

فاطمی امین گفت: خودرو ساز‌ان زیان انباشته بالا و بدهی‌های زیادی به قطعه سازان دارند. یکی از ۱۰ طرح برنامه ریزی شده ، اصلاح ساختار صنعت است. در مجموعه سازی، خودرو ساز و قطعه ساز با حدود ۷۰ مجموعه ساز، کار خواهند کرد . این ساختار در اکثر صنایع خودروسازی جهان موفقیت آمیز بود.

وی افزود: ایجاد یک یا دو شرکت موتورساز که موتور در اختیار همه خودروسازان قرار بدهد از دیگر برنامه‌هایی اصلاحی این صنعت است.

وزیر صنعت ادامه داد: اکنون ۹۰ درصد تولید توسط ایران‌خودرو و سایپا انجام می‌شود و این سهم تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰ درصد کاهش و سهم سایر خودروسازان از ۱۰ به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

فاطمی امین اضافه کرد: در دو ماه گذشته جلسات متعددی بین وزارت صنعت با خودروسازان در خصوص تامین قطعات، مشکلات خودروهای ناقص و ... برگزار شد و در هفته‌های آینده خودرهای باقی‌مانده در کف پارکینگ ها تکمیل و به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: از هفته آینده ایران‌خودرو  و سایپا روزانه ۵۰۰ و ۲۰۰ دستگاه بیش از ظرفیت کنونی تولید خواهند کرد و به این ترتیب عرضه خودروسازان افزایش خواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ