کد خبر: ۱۷۸۰۵۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

۵ کارگزار برتر معاملات در چهار تالار بورس کالا معرفی شدند
برای ۷ ماه سال:

۵ کارگزار برتر معاملات در چهار تالار بورس کالا معرفی شدند

آمار معاملات کارگزاران بورس کالا مربوط به معاملات ۷ ماه سال در دو بخش خریدار و فروشنده و در تالارهای مختلف بررسی و برترین ها در هر تالار معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بررسی آمارهای معاملاتی حاکی از آن است طی ۷ ماه سال جاری در تالار صنعتی بورس کالا، کارگزاری مدبر آسیا در بخش خریدار و کارگزاری باهنر در بخش فروشنده بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و به عنوان کارگزاران برتر معرفی شدند.

به طوری که کارگزاری مدبرآسیا بیش از ۷۷۰ هزار تن کالا را به ارزش بیش از ۱.۳ هزار میلیارد تومان خرید و در مقابل بیش از ۳ میلیون و ۲۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶.۳ هزار میلیارد تومان از طریق کارگزاری باهنر به فروش رسید. به این ترتیب دو کارگزاری فوق با سهم ۸.۲  و ۳۹ درصدی بیشترین سهم از کل ارزش معاملات خرید و فروش را به خود اختصاص دادند.

در این میان دو کارگزاری سی‌ولکس و مبین سرمایه با سهم ۷ درصدی از ارزش معاملات رتبه دوم و سوم را در بخش خریدار بدست آوردند و کارگزاری‌های بانک صنعت و معدن و مفید نیز چهارم و پنجم شدند تا این پنج کارگزاری در تالار صنعتی در مجموع ۳۴ درصد از ارزش کل معاملات در بخش خرید را ثبت کنند.

همچنین کارگزاری های ارگ هومن، سی ولکس، ستاره جنوب و بانک سپه از کارگزاری های برتر فروشنده در تالار صنعتی بودند و در مجموع این ۵ کارگزار توانستد ۶۸ درصد از ارزش کل معاملات در بخش فروش را به خود اختصاص دهند.

برترین های تالار پتروشیمی

در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا، کارگزاری خبرگان سهام هم در بخش خریدار و هم در بخش فروشنده صدرنشین شد. به طوری که این کارگزاری ۶.۶ درصد از کل ارزش خرید و ۹.۸ درصد از کل ارزش فروش این تالار را در این مدت به خود اختصاص داد.

به این ترتیب، کارگزاری خبرگان سهام خریدار بیش از یک میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از ۸۹۲.۷ میلیارد تومانی را در بخش خریدار ثبت کرد. همچنین به عنوان کارگزار فروشنده بیش از یک میلیون ۳۳۶ هزار تن انواع کالا را فروخت و با ثبت ارزش ۱.۳ هزار میلیارد تومانی در جایگاه نخست ایستاد.

کارگزاری های ایساتیس پویا، صبا تامین، مفید و بانک دی رتبه های دوم تا پنجم را در بخش خرید در تالار پتروشیمی از آن خود کردند. در بخش فروشنده نیز رتبه های دوم تا پنجم به شرکت های کارگزاری بانک رفاه کارگران، سینا ، مفید و صبا جهاد اختصاص یافت.

نگاهی به بازار فرعی

بین کارگزاران فعال در بازار فرعی، کارگزاری سی‌ولکس با خرید ۶۲ هزار و ۳۶۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان جایگاه نخست را در بخش خریدار بدست آورد و با کسب سهم ۴۱ درصدی از ارزش کل معاملات، اول شد. کارگزاری بانک صنعت و معدن نیز سهم ۲۷ درصدی را از کل ارزش فروش رقم زد و با فروش بیش از ۵۱ هزار و ۹۷۰ تن انواع کالا به ارزشی بیش از ۷۰ میلیارد تومان رتبه اول را در بین کارگزاران فروشنده از آن خود کرد.

کارگزاری آگاه نیز ۱۴ درصد از ارزش معاملات را در بخش خریدار کسب کرد و بعد از سی‌ولکس در جایگاه دوم ایستاد. کارگزاری‌های توسعه سرمایه دنیا ، اقتصاد بیدار و ایساتیس پویا نیز رتبه های سوم تا پنجم را بدست آوردند.

در بخش فروش نیز دو کارگزاری تدبیرگر سرمایه و صبا تامین نیز با فروش ۳۱ و ۱۷هزار تن انواع کالا سهم ۱۹ و ۱۸ درصدی را کسب کردند و در جایگاه دوم و سوم ایستادند. کارگزاری بانک پاسارگاد و سهم آشنا به جایگاه چهارم و پنجم دست یافتند.

برترین های تالار کشاورزی

در تالار محصولات کشاورزی نیز کارگزاری پیشگامان بهپرور در میان کارگزاران خریدار نسبت به سایر رقبا پیشتاز بود و با کسب سهم ۴۸ درصدی از ارزش کل معاملات عنوان نخست را در بخش خرید بدست آورد. همچنین کارگزاری توسعه فردا و مبین سرمایه، رتبه دوم و سوم را در بخش خریدار کسب کردند و سهم ۱۷ و ۱۶ درصدی از ارزش کل معاملات را بدست آوردند. کارگزاری پارسیان و سهم آشنا از دیگر کارگزاری های برتر این تالار در ۷ ماهه بودند.

در بخش فروشنده نیز کارگزاری توسعه کشاورزی با ثبت ارزشی معادل ۵ هزار میلیارد تومان، ۱۰۰ درصد ارزش معاملات بخش فروش را به خود اختصاص داد و تنها کارگزار برتر این تالار شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ