کد خبر: ۱۷۸۱۳۲
۱۰:۲ - ۱۴۰۰/۸/۱۸

سازمان بورس به تنهایی نمی تواند کاری کند/ امید به آینده و درخواست از حقوقی ها
عشقی در مجلس مطرح کرد:

سازمان بورس به تنهایی نمی تواند کاری کند/ امید به آینده و درخواست از حقوقی ها

رییس سازمان بورس با اشاره به اثر کوچکترین تصمیم اقتصادی دولت و مجلس در نوسانات و اعلام مهمترین ماموریت و برنامه گفت: از حقوقی ها درخواست شد در هیجانات منفی، فروش ها را کنترل کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی در جلسه علنی مجلس درباره وضعیت بورس گفت: با دغدغه نمایندگان و دید وزرای اقتصادی، قطعاً بازار سرمایه شرایط مطلوبی را خواهد دید. برنامه ریزی های مناسبی برای بهبود وضعیت انجام شده است.

وی افزود: مهم ترین ماموریت و برنامه ایجاد ثبات و بازسازی اعتماد مخدوش شده عامه سهامداران و حمایت از حقوق سهامداران برای بلند مدت است. بازار سرمایه را باید با دید بلند مدت دید. روند سودآوری در بلند مدت مشکلی ندارد ولی نوسانات کوتاه مدت سرمایه گذاران را اذیت می کند که قابل مدیریت است.

این مقام مسئول ادامه داد: اوایل سال گذشته 100 هزار نفر فعال بورسی حضور داشتند اما اکنون فعالان میلیونی هستند. حتما لازم است سامانه های هوشمند نظارتی وجود داشته باشد. برای فضای مجازی برنامه مدون خواهیم داشت  .

عشقی عنوان کرد: سازمان به تنهایی نمی تواند کاری کند. کوچکترین تصمیم اقتصادی در دولت و مجلس به شکل نوسانات بورس نشان داده می شود. نمی توانید تصمیمی در مورد قیمت گذرای دستوری بگیرید و بگویید اثرگذار نیست . قیمت گذاری دستوری در برخی صنایع وجود دارد و بر اعتماد سهامداران موثر است .

وی با بیان اینکه نقدشوندگی بازار افزایش یافته، اضافه کرد: اوراق بدهی هم نقش مهمی دارد و بخش مهمی از بازار است . همکاری با بانک مرکزی افزایش یافته و همزبانی مناسبی وجود دارد.  بحث صدور مجوز ها تسهیل می شود و شرایط بهبود خواهد یافت. با استفاده از ابزارهای مالی نظیر اوراق از سهامدار حقیقی حمایت می شود .

عشقی تصریح کرد: سال جاری وضعیت سودآوری شرکت ها بسیار بهتر از قبل و حداقل 70 درصد رشد کرده است. نگرانی از وضعیت بنیادی شرکت ها وجود نداریم. باید اعتماد را  برگرداند. طی یک ماه گذشته جلسات متعددی با حقوقی ها برگزار و درخواست شد در هیجانات منفی، فروش ها را کنترل کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ