کد خبر: ۱۷۸۲۰۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۰

شرکت های بورسی و فرابورسی ملزم به ارائه تحلیل حساسیت سود و زیان شدند
با ابلاغیه سازمان بورس:

شرکت های بورسی و فرابورسی ملزم به ارائه تحلیل حساسیت سود و زیان شدند

سازمان بورس مصوبه الزام کلیه شرکت های بورسی و فرابورسی به ارائه جداول تحلیل حساسیت سود و زیان هرسهم را ابلاغ کرد که از تاریخ ابلاغ، لازم الاجرا است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن انصاری مهیاری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس مصوبه هیات مدیره در خصوص الزام کلیه شرکت ها به ارائه جداول تحلیل حساسیت سود ( زیان) هرسهم را ابلاغ کرد که از تاریخ ابلاغ، لازم الاجرا است.

بر این اساس، طبق مصوبه ۳ آبان هیات مدیره سازمان بورس، کلیه شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس به استثنای شرکت های درج شده در بازار پایه با لحاظ شروط زیر ملزم به ارائه جدول تحلیل حساسیت سود و زیان به ازای هر سهم در فصل نتایج عملیات و چشم اندازها گزارش تفسیری مدیریت هستند.

۱. ناشر مجاز است حداکثر سه متغیر خارج از کنترل را در قالب تحلیل حساسیت ارائه کند ( همانند قیمت های جهانی مواد اولیه یا محصولات و نرخ ارز).

۲. مفروضات تهیه جداول تحلیل حساسیت سود و زیان به ازای هر سهم، ذیل جدول مذکور تشریح شود.

۳. جداول تحلیل حساسیت سطر و ستون باید حداقل شامل ۵ احتمال باشد.

۴. در ذیل جداول تحلیل حساسیت سود و زیان به ازای هر سهم، جملاتی که حاکی از عدم اطمینان نسبت به مبالغ برآورد شده است و شرح این واقعیت که نتایج واقعی احتمالاً متفاوت از پیش‌بینی‌ها خواهد بود و تفاوت های حاصل می تواند با اهمیت باشد، درج شود.

در صورتی که مفروضات تحلیل حساسیت سود و زیان هر سهم پس از مقطع گزارشگری ( تا قبل از مقطع گزارشگری بعدی) نیاز به روز رسانی داشته باشد، ضروری است آخرین اطلاعات و صورت‌های مالی با اعمال اصلاحات در خصوص مفروضات تحلیل حساسیت سود و زیان هر سهم مجدداً منتشر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ