کد خبر: ۱۷۸۲۳۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۲

پیش بینی این هفته بورس : شکننده و همراه با نوسانات زیاد
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی این هفته بورس : شکننده و همراه با نوسانات زیاد

وضعیت این هفته بازار سهام با توجه به آخرین متغیرات موثر جهانی ، دلار ۲۸.۵ هزار تومانی و لغو افزایش نرخ های جدید خودرو ، شکننده و همراه با نوسانات زیاد از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی سومین دهه آبان را با شاخص 1.45 میلیون واحدی و افزایش امیدها به خروج از بحران ماه های اخیر شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته ، روندی با برآیند مثبت داشت و با بهبود نسبی تقاضا متاثر از اخبار پیرامون آزادسازی قیمت خودرویی ها، حذف ارز 4200 تومانی و البته رشد نرخ ارز در بازار آزاد همراه شد .  

در بازارهای جهانی ، آمار تورمی آمریکا احتمال رشد نرخ بهره را افزایش داده و منجر به رشد شاخص دلار و عدم همخوانی آمارها با اظهارات و خونسردی فدرال رزرو در قبال تورم و محرکی برای قیمت طلا شده است. فلزات اساسی و نفت هم رفتاری نوسانی را تجربه کردند و مس با توجه به کاهش سطح موجودی انبارها ، روندی مثبت داشت .

در بازار ارز ، اخبار مربوط به حذف ارز ترجیحی و آمارهای بانک مرکزی در رابطه با رشد نقدینگی و احتمال پرداخت یارانه و تبعات تورمی، منجر به رشد نرخ ها شده و دلار در سطح حساس 28500 تومانی هفته قبل متوقف شد و باید دید بازارساز در این سطح ، مجددا" کنترل قیمت را در نظر دارد و یا قیمت ها رشد خواهد کرد. اخبار و موضع گیری های برجامی نیز چندان تغییری در مواضع قبلی طرفین به بازار مخابره نکرده است .

با این اوصاف در بازار سهام نیز رفتار تکراری در انتشار اخبار تاثیرگذار همچون تغییر نرخ ها از مراجع رسمی و بعد توقف این تغییرات می تواند بیش از پیش به بی اعتمادی فعالان دامن بزند. سکانداری تصمیم گیرندگان جدید ، امید تغییر رویه را به بازار می داد و رفتار حمایتی چند روز اخیر از بازار نیز تا حدودی به خوش بینی ها دامن زد اما با تصمیماتی به شدت غیرحرفه ای و مضر ، احتمالا روند شکننده بازار سهام در روز جاری نمایان می شود.

هر چند رشد نرخ ارز می تواند وضعیت را خصوصا در گروه های ارزمحور کنترل کند اما گروه هایی که به تصمیمات اقتصادی به منظور بهبود تقاضا وابسته هستند احتمالا چند روزی را با نوسانات زیاد سپری کنند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ