کد خبر: ۱۷۸۲۷۳
۰:۱ - ۱۴۰۰/۸/۲۳

مدیر با سابقه بازار سرمایه به کارگزاری ملل پویا رفت

مدیر با سابقه بازار سرمایه به کارگزاری ملل پویا رفت

مدیر سابق نظارت بر کارگزاران و نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به عنوان مدیرعامل کارگزاری ملل پویا انتخاب شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مدیریتی در شرکت های کارگزاری نشان می دهد ایوب باقرتبار به عنوان مدیرعامل جدید کارگزاری ملل پویا انتخاب شده  است .

براساس  این گزارش، وی مدیر اسبق نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بود که بعد از استعفاء از سازمان بورس در سال 93 به گروه مالی سپهر صادرات رفت و تا سال 96 معاون امور شرکت ها این شرکت بود و سپس معاون امور سرمایه گذاری و مجامع در شرکت بورسی تایدواترخاورمیانه شد.

در طول مدیریت این مدیر با سابقه بورس و سازمان، تعداد شرکتهای کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار از حدود ۶۰ شرکت کارگزاری در سال 83 به حدود 120 شرکت کارگزاری در سال 88 افزایش یافت و معاملات بر خط گروهی(online Trading) آغاز شد. همچنین در طول دوران مسئولیت باقرتبار در مدیریت نظارت بر نهادهای مالی، در توسعه نهادهای مالی جدید نقش اجرایی ویژه ای داشت و رشد تعداد صندوق های سرمایه گذاری، شرکتهای تأمین سرمایه و شروع کار شرکت های مشاور سرمایه گذاری، سبدگردان و پردازش اطلاعات مالی نیز در این دوره اتفاق افتاد.

باقرتبار به بورس پرس اعلام کرد: گروه ملل ، مجموعه بزرگ مالی است که با محوریت موسسه مالی و اعتباری ملل در بازار پول و سرمایه فعالیت دارد و با برنامه ریزی دقیق ، ضمن پذیرش به عنوان بانک، در حال احراز شرایط اعلامی بانک مرکزی است. گروه مالی ملل هم که در بالاسر موسسه مالی و اعتباری ملل تشکیل شده، با اخذ مجوزات لازم از مقامات ناظر در حال توسعه نهادها مالی موجود و تأسیس نهاد مالی جدید است.

کارگزاری ملل پویا (عمران فارس سابق) هم در سال 84 تأسیس شده و در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی فعال است و علاوه بر دفتر مرکزی شرکت در تهران، یک شعبه در پونک تهران و دارای شعباتی در شیراز، مشهد، اصفهان و قم است.

موسسه اعتباری ملل در سال گذشته برای کمک به بازار سرمایه، انجام ثبت نام سجامی سهامداران بورس را در کلیه شعب خود فعال کرد و هنوز هم ادامه دارد و کلیه سهامداران بالفعل و بالقوه برای تکمیل سجام خود و یا دریافت کد بورسی و سجامی شدن، می توانند به شعبه موسسه اعتباری ملل نیز مراجعه کنند.

کارگزاری ملل پویا حدود دو درصد از سهم بازار صنعت کارگزاری را بر عهده داشته و در نظر دارد با توسعه نرم افزاری و گسترش معامله بر خط و سرمایه گذاری جدید در این حوزه، سهم بازار خود را افزایش دهد. توسعه بخش پذیرش شرکت ها در بورس و فرابورس و همچنین توسعه معاملات آتی در بورس کالا نیز از برنامه های کوتاه مدت شرکت کارگزاری است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ