کد خبر: ۱۷۸۳۶۹
۱۲:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۴

مدیر کل آژانس به زودی به ایران سفر می‌کند/ محور مذاکرات وین
سخنگوی وزارت خارجه:

مدیر کل آژانس به زودی به ایران سفر می‌کند/ محور مذاکرات وین

سخنگوی وزارت خارجه ضمن ارائه توضیحاتی درباره مذاکرات تهران و ریاض و لزوم پرداخت بدهی 40 ساله دولت انگلیس از سفر مدیر کل آژانس به ایران در آینده نزدیک و محور مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب‌زاده با اشاره به سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران اعلام کرد: وی مراودات نزدیکی با سازمان انرژی اتمی ایران و با همکاران در سفارت وین دارد. تاریخ سفر پیشنهاد شده و به زودی عازم تهران خواهد بود.

مراودات فنی ایران و آژانس در مسیر خوبی در جریان است و طی این سفر با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و امیر حسین عبدالهیان وزیر خارجه دیدار خواهد کرد.

بررسی‌ها به جمع بندی رسیده و درباره برگزاری دور جدید مذاکرات با اعضای ۱+۴ توافق حاصل شده است. ایران خواهان رفع همه تحریم‌ها ، تضمین و انجام راستی آزمایی است. لذا آمریکا باید رویکرد را تغییر دهد.

گروهک‌های معدودی از کردستان عراق وارد ایران می‌شوند و برخی اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند . بعد فرار کرده و به  عراق برمی‌گردند. برخوردها انجام شده ولی در سطح دیپلماتیک اعتراض جدی و رسمی به طرف عراقی اعلام شده است.

تحول جدیدی در مذاکرات تهران و ریاض شکل نگرفته و ایران منتظر جدیت در طرف مقابل است. موضوعات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ محور گفت‌ و گوها خواهد بود.

بخشی از سفر اخیر علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه به اروپا به مذاکرات وین اختصاص یافته و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای هم رایزنی می شود.

ایران در واکنش به رزمایش مشترک اخیر اسرائیل، آمریکا ، بحرین و امارات در دریای سرخ اعلام می کند ، نسبت به امنیت و ثبات منطقه حساس است و همه می‌دانند نباید به مرحله بی ثباتی و ناامنی در منطقه نزدیک شوند.

عمده مباحث با انگلیس موضوعات دوجانبه است و یکی از بندهای دائمی آن پرداخت بدهی 40 ساله ای است که هر بار با بهانه به تعویق افتاده و باید توسط دولت انگلیس پرداخت شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ