کد خبر: ۱۷۸۴۵۰
۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۸/۲۶

افزایش ظرفیت۳۰۰ هزاربشکه ایی پالایشگاه ها و مشخص شدن سهمیه قیر رایگان
وزیر نفت خبر داد :

افزایش ظرفیت۳۰۰ هزاربشکه ایی پالایشگاه ها و مشخص شدن سهمیه قیر رایگان

وزیر نفت با اعلام مشخص شدن سهمیه‌ قیر رایگان دستگاه‌ها، گفت: افزایش ظرفیت تولید پالایشگاهی مدر انتظار مجوز ۳۰۰ هزار بشکه‌ای است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در زمینه فروش نفت با استفاده از ظرفیت‌های موجود توفیق‌های خوبی حاصل شده ، گفت: افزایش ظرفیت تولید پالایشگاهی ادامه دارد و وزارت نفت برای افزایش 300 هزار بشکه‌ای تولید در انتظار دریافت مجوز است .

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی نفت ، میدان‌های پارس شمالی و کیش به بهره‌برداری می‌رسند و میادین باقی‌مانده پارس جنوبی هم تکمیل خواهند شد تا تولید گاز افزایش یابد و در سال‌های آینده کمبودی وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت معطل نتیجه برجام نمانده و در بخش سرمایه‌گذاری ، فعالیت‌هایی آغاز شده و در بخش حفظ و نگهداشت نفت و گاز هم قراردادهای خوبی آماده امضا است.

اوجی درباره سوخت زمستانی هم توضیح داد: دولت از زمان روی کار آمدن با ۴۰ میلیون متر مکعب کسری گاز مواجه بود اما با همکاری شرکت ملی گاز و نشست‌های پرشمار ، ذخیره‌سازی‌های سوخت زمستانی از سال گذشته بهتر است.

وی افزود: سهمیه‌ قیر رایگان برای دستگاه‌های اجرایی هم مشخص و حواله‌ها توزیع شده که امید است به‌ سرعت اجرایی شود.

اوجی ادامه داد: در بخش پتروشیمی حدود ۷.۸ میلیارد دلار واریزی به سامانه نیما انجام شده و امید است با مساعدت نمایندگان مجلس دربودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه سرمایه‌گذاری در این صنعت شتاب گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ