کد خبر: ۱۷۸۴۷۸
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۸/۲۶

بانک بزرگ آمریکایی از تسلا شکایت کرد + علت

بانک بزرگ آمریکایی از تسلا شکایت کرد + علت

بانک بزرگ آمریکایی از شرکت تسلا به دلیل نقض آشکار قرارداد ضمانت های سهام این شرکت شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، بانک جی پی مورگان از شرکت تسلا به دلیل نقض آشکار قرارداد ضمانت های سهام این شرکت شکایت کرده است.

بر این اساس، شکایتی که دوشنبه در دادگاه فدرال منهتن ثبت شد، ادعا می‌کند تسلا ضمانت‌نامه‌هایی را در سال ۲۰۱۴ به جی‌پی مورگان فروخته که اگر قیمت اعمال یا قیمت ثابت تضمین شده آنها کمتر از قیمت سهام تسلا پس از انقضای ضمانت‌نامه‌ها در ژوئن و جولای ۲۰۲۱ شود، باید پرداخت می‌شد.

قیمت سهام تسلا در آن زمان تقریباً 10 برابر شد و جی‌پی مورگان ادعا می‌کند تسلا اکنون باید بصورت سهام یا نقدی پرداخت کند. این بانک در شکایت اعلام کرد: تسلا آشکارا تعهد قراردادی را برای پرداخت کامل به جی‌پی مورگان نادیده گرفته است.

اختلاف بین این بانک و خودروساز پیش از این در سال ۲۰۱۸ زمانی که جی‌پی مورگان پس از اینکه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا توییت کرد بوجود آمده بود که به فکر خصوصی‌سازی این شرکت است و قیمت اعمال ضمانت‌نامه‌ها را کاهش داد. وقتی چند هفته بعد ماسک در توییت دیگری اعلام کرد برنامه خصوصی سازی را کنار گذاشته این بانک دوباره قیمت اعمال را افزایش داد.

جی پی مورگان اعلام کرد: طبق قرارداد، حق ایجاد تغییرات در قیمت اعمال را دارد اما تسلا در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که این تعدیل‌ها بطور غیرمنطقی سریع بوده و نشان‌دهنده تلاشی فرصت‌طلبانه برای استفاده از نوسانات قیمت سهام تسلا است.

بنابراین گزارش، سهام تسلا روز 15 نوامبر به قیمت 1013.39 دلار بسته شد و نه ایلان ماسک و نه شرکت تسلا هنوز در مورد این شکایت بانک اظهار نظر نکرده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ