کد خبر: ۱۷۸۴۷۹
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۸/۲۶

نقشه راه وزارت اقتصاد برای رونق تولید و مهار تورم تصویب شد
در ستاد اقتصادی دولت:

نقشه راه وزارت اقتصاد برای رونق تولید و مهار تورم تصویب شد

وزیر اقتصاد از تصویب کلیات نقشه راه این وزارتخانه برای رونق تولید، مهار تورم و کاهش ناترازی بودجه در ستاد اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی درباره جزئیات نشست ستاد اقتصادی دولت گفت: در این جلسه ، کلیات نقشه راه وزارت اقتصاد در حوزه رونق تولید و مهار تورم بررسی و تأیید شد . با توجه به شرایط ناگوار اقتصادی که از دولت قبل تحمیل شده، کاهش اصطحکاک‌های تولید از طریق ثبت‌ محور شدن حدود یک‌ سوم فعالیت‌های کسب‌ و کار، تأمین مالی زنجیره‌ای برای مشاغل و افزایش مالیات بر سوداگری همزمان با کاهش نرخ مالیات بر تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: توجه جدی و حمایت از طرح های پیشران که ارزآوری و اشتغال‌زایی وسیعی دارند ، برنامه دوم نقشه راه اقتصادی دولت است که سه راهکار برای تأمین مالی آن تدوین شده و شامل مشارکت شرکای خارجی با تکیه بر کشور‌های دوست و همسایه، انتشار سهام طرح های داخلی و هدایت اعتبار و استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های زیرمجموعه بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و عمومی اقتصاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه دولت برای مهار تورم هم بر مبنای تدابیر پولی ، اعتباری و بودجه‌ای با محوریت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه از جمله کنترل ترازنامه بانک‌ها به طور ماهانه، کنترل نرخ بازار بین بانکی و عملیات بازار باز خواهد بود.

خاندوزی گفت: ابزار‌های کاهش ناترازی بودجه هم شامل کاهش فرار مالیاتی، کنترل مخارج و هزینه‌های دولت، فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و مولدسازی دارایی‌ها در ما‌های پایانی سال جاری و آینده خواهند بود. همچنین دولت برای کاهش ناترازی‌های ارزی با هدف مدیریت نوسانات بازار برنامه دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ