کد خبر: ۱۷۸۴۸۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۷

جزییات الگوی جدید مدیریت بازار صنایع معدنی از مسیر بورس کالا
مدیر توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو مطرح کرد :

جزییات الگوی جدید مدیریت بازار صنایع معدنی از مسیر بورس کالا

مدیر توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو ، مهمترین اهداف ارائه الگوی جدید مدیریت بازار صنایع معدنی از مسیر بورس کالا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر صباغ درباره الگوی جدید مدیریت بازار صنایع معدنی گفت : انعقاد قرارد بلند مدت بین صنایع بالا و پایین دستی، تامین مواد اولیه از طریق واردات همزمان با حفظ رقابت پذیری صنایع، پیش بینی پذیری بازار (عرضه های سه ماهه، شس ماهه و نه ماهه)، حذف سهمیه ها و کاهش رانت ناشی از اختلاف قیمت بازار و بورس، تسهیل صادرات و حذف امضای طلایی، تامین مالی حوزه صنعت از طریق ابزار بورس های کالایی مهمترین اهدافی هستند که در الگوی جدید مدیریت بازار بر آنها تمرکز می شود.

وی افزود: واگرایی زنجیره ارزش، کمبود منابع سنگ آهن، ضعف زیرساخت و کمبود گاز برق و آب، بهره وری اندک، تعدد مراکز پیشنهادهنده به دولت، مقدار گمرکی در کشورهای هدف، هزینه حمل و نقل بالا، خطر ریزش دلار، افزایش حساسیت دولت و مجلس و تقویت نگاه کسب درآمد از صنعت فولاد و تنظیم بازار از جمله مهمترین چالش های پیش روی این صنعت هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در بورس کالا طیف فولاد عرضه می شود. از جمله مزایای آن تضمین کیفیت کالا و امکان معافیت مالیاتی ۱۰ درصدی است.

صباغ گفت: در این الگو بازارها به دو دسته مازاد عرضه و کسری عرضه تقسیم بندی و متناسب با آن بازار مدیریت می شود. این الگو می تواند بحران ها را مدیریت و ابزارهای لازم را برای دولت فراهم آورد. همچنین توان مدیریت شوک های قیمتی بین المللی و ناشی از قطع انرژی را هم دارد

وی افزود: در فرمول جدید قیمت توسط بازار ، مشخص ، فیلترها در شرایط خاص اعمال و دولت وارد صحنه می شود. این طرح که مرحله آزمایشی سه ماهه خواهد داشت ، هنوز ابلاغ نشده و شرکت ها در صورت تمایل آن را اجرا می کنند. حتما باید با انجمن ها مشورت داشته باشیم. یک فاز ازمایشی سه ماهه خواهیم داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ