کد خبر: ۱۷۸۵۵۹
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۸/۲۹

چین ساخت مخفیانه تأسیسات نظامی در امارات را متوقف کرد

چین ساخت مخفیانه تأسیسات نظامی در امارات را متوقف کرد

روزنامه آمریکایی مدعی شد چین مخفیانه در حال ساخت تأسیسات نظامی در یکی از بنادر امارات بوده و به درخواست واشنگتن این پروژه متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه وال استریت ، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دریافتند چین به‌طور مخفیانه در حال ساخت تأسیسات نظامی در یکی از بنادر امارات است. دولت جو بایدن که از این مسئله احساس خطر کرده به دولت امارات هشدار داده که حضور نظامی چین در این کشور، می‌تواند به روابط ابوظبی و واشنگتن لطمه وارد کند و به گفته افراد مطلع، پس از ملاقات‌ها و دیدارهای متعدد مقامات آمریکایی و اماراتی، این پروژه اخیراً متوقف شده است.

براساس این گزارش این تأسیسات در بندری نزدیک به ابوظبی واقع شده و به‌نظر می‌رسد امارات که میزبان نیروهای آمریکایی بوده و به‌دنبال خرید جنگنده و پهپاد آمریکایی است از ماهیت نظامی فعالیت‌های چین اطلاعی نداشت. تلاش چین برای استقرار آنچه که مقامات آمریکایی جای پای چین در امارات می‌نامند و همچنین تلاش دولت بایدن برای متقاعد کردن اماراتی‌ها جهت متوقف کردن این پروژه، چالش‌های دولت آمریکا برای رقابت با چین در عرصه جهانی را منعکس می‌کند.

چین طی سال‌های اخیر، روابط اقتصادی با امارات را تقویت کرده و اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری امارات و بزرگ‌ترین خریدار نفت در خلیج فارس است. امارات همچنین با شرکت تکنولوژی هوآوی چین قرارداد بسته و در مقابل متحدان غربی ابوظبی در خصوص عواقب آن از جمله آسیب‌پذیر شدن امارات دربرابر چین هشدار داده‌اند. با این همه پکن چنین اتهاماتی را رد کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ