کد خبر: ۱۷۸۵۸۸
۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۸/۳۰

تغییر طرح فلاکسیبل های تزریق پودر زغال به کوره بلندها در ذوب آهن اجرا شد

تغییر طرح فلاکسیبل های تزریق پودر زغال به کوره بلندها در ذوب آهن اجرا شد

به منظور حداکثر بهره برداری از پروژه تزریق پودر زغال ذوب آهن در بخش کوره بلند، جایگزینی شیلنگ های سیم دار به جای قابل انعطاف انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی رحیمی تعمیرکار ارشد تجهیزات انرژی کوره بلند درباره اجرای تغییر طرح شیلنگ های قابل انعطاف تزریق پودر زغال به کوره بلندها در شرکت ذوب آهن گفت: پس از بهره برداری از سیستم تزریق پودر زغال به کوره بلندها با توجه به اینکه شرکت چینی ساینو استیل برای انتقال پودر از لوله های توزیع کننده به لانس ها از شیلنگ های قابل انعطاف استیل لوله خرطومی سایز یک اینچ استفاده می کرد، سوراخ شدن مکرر آنها، مشکلاتی مانند غیر یکنواختی تزریق پودر، آلودگی و افزایش هزینه ها را در پی داشت.

وی افزود: به منظور برطرف کردن این مشکل تصمیم به تغییر طرح رساندن پودر به فورم گرفته و شیلنگ سیم دار به جای قابل انعطاف بر روی فورم ۱۲ کوره یک بصورت آزمایشی نصب شد و تحت کنترل قرار گرفت که پس از ۲۵ روز در کارکرد مشکلی نداشت. بنابراین شیلنگ های قابل انعطاف جایگزین شد و از بیستم مهر تاکنون بدون مشکل در حال کار هستند.

رحیمی تصریح کرد: در هر نوبت چندین مرتبه به علت سوراخ شدن شیلنگ های قابل انعطاف تزریق پودر قطع و پس از تعویض مورد معیوب، مجدداً فرایند آغاز می شد که این موضوع علاوه بر درگیر کردن کارکنان و افزایش هزینه های نیروی انسانی از لحاظ فناوری نیز بازده مطلوبی برای کوره بلند در پی نداشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ