کد خبر: ۱۷۸۶۰۶
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۸/۳۰

وعده یک ماهه طرح اصلاح قانون بورس و بررسی نرخ سود بانکی / تعریف از بازار
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

وعده یک ماهه طرح اصلاح قانون بورس و بررسی نرخ سود بانکی / تعریف از بازار

وزیر اقتصاد با اعلام هماهنگی با بانک مرکزی برای بررسی نرخ سود بانکی از تشکیل کارگروه آماده سازی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار تا یک ماه آینده خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی که در هفته های اخیر با انتقادات عدیده فعالان بازار و برخی نمایندگان مواجه شده در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با هدف بررسی برنامه های وزارت اقتصاد برای ساماندهی وضعیت بازار سرمایه گفت: باید نگاهی راهبردی به مسیر حرکت بازار سرمایه به عنوان یکی از اساسی ترین بازارها داشت. در کارگروه مشترکی که بین وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شده، جمع بندی نهایی تصویب مصوبه ای ماندگار جهت اصلاح بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در  جلسه امروز با بانک مرکزی هم ابزارهای تعیین نرخ سود بانکی که برای فعالان بازار سرمایه اهمیت دارد، بررسی شد و هماهنگی برای همسان سازی سیاست گذاری ها و نرخ ارز نیز به انجام رسید. دولت نقش شفاف سازی و سالم سازی بازار سرمایه را به عهده دارد و در تلاش برای ایجاد ثبات و اعتماد است.

خاندوزی با اشاره به اینکه بازار سرمایه نماد هماهنگی سیاست های مختلف در حوزه هایی از جمله صنعت، معدن ، پتروشیمی ، نفت و... است، ادامه داد: بهبود بلند مدت و ایجاد اعتماد مستلزم عملکرد تمام  این بخش ها است. سطح انتظارات سهامداران و فعالان بازار سرمایه با عملکرد وزارتخانه های اقتصادی مطابقت دارد و اینکه صرفاً یک وزارتخانه در بازار سرمایه نقش ایفاء کند حرف علمی نیست. از سهامداران خرد درخواست می شود سواد مالی را ارتقا داده و سطح انتظارات را با واقعیت ها و جنس بازار سرمایه تطبیق دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ