کد خبر: ۱۷۸۶۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱

وزارت اقتصاد۷۵۰۰ میلیارد اوراق بدهی در بورس و بانک مرکزی فروخت
هفته پیش:

وزارت اقتصاد۷۵۰۰ میلیارد اوراق بدهی در بورس و بانک مرکزی فروخت

وزارت اقتصاد از فروش بیش از ۷۵۰۰ میلیارد اوراق بدهی در کارگزاری بانک مرکزی و بورس تهران طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت اقتصاد با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای تأمین مالی بهینه در نوزدهمین هفته عرضه اوراق بدهی منتهی به 26 آبان و پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌ بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در مجموع بالغ بر 7.5 هزار میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به فروش رسید.

تاکنون بیش از 50.7 هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود 29 و 71 درصد از طریق بازار پول و سرمایه تأمین مالی شده است.

طی هجده هفته عرضه اوراق بدهی تا 31 شهریور 1400 در مجموع بیش از  124.2 هزار میلیارد تومان شامل 81 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و 43.2 هزار میلیارد تومان اوراق نقدی ، تأمین مالی انجام شد.

بر اساس این گزارش، وزارت اقتصاد طبق وظایف قانونی با استناد به نتایج تحلیل جامع روند تحولات متغیرهای اقتصادی و سنجه‌های پایداری بدهی‌های دولت در قالب سناریوهای مختلف و متناسب با برآورد جریان ورودی و خروجی منابع عمومی و با درنظر داشتن اولویت سازگاری سیاستی با چارچوب سیاست‌گذاری پولی هر هفته نسبت به برگزاری حراج اوراق بدهی ، ارزیابی و پذیرش پیشنهادات خرید اقدام می‌ کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ