کد خبر: ۱۷۸۶۳۴
۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۹/۱

چند قیمت برای شکر و پیش بینی تولید شرکتها / بی نیاز از واردات تا پایان سال
دبیر انجمن تصفیه کنندگان اعلام کرد :

چند قیمت برای شکر و پیش بینی تولید شرکتها / بی نیاز از واردات تا پایان سال

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر با اشاره به قیمت هر کیلو از این محصول درب کارخانه و نرخ فروش فله گفت: با توجه به فصل عرضه داخل، نگرانی درباره واردات تا پایان سال وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین بهمنی با اعلام اینکه با توجه به فصل عرضه شکر داخل، نگرانی از حیث تامین تا پایان سال وجود ندارد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال جاری پیش بینی می شود تولید شکر به ۱.۵ میلیون تن برسد که اگر ۲۰۰ هزار تن دیگر وارد شود، بازار شکر همچنان آرام خواهد بود. حداقل نیاز سالیانه به واردات یک‌میلیون تن است تا مشکل کسری وجود نداشته باشد.

وی افزود: قیمت هر کیلو شکر درب کارخانه ۱۲ هزار تا ۱۳۵۰۰ تومان بوده و نرخ هر کیلو شکر فله برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان و شکر بسته بندی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان است. قیمت تمام شده هر کیلو شکر در بنادر ۱۲۸۰۰ تومان است که با احتساب هزینه های حمل و ضایعات قیمت هر کیلو درب کارخانه ۱۴۸۰۰ تومان و با احتساب سود کارخانه با نرخ ۱۵۳۰۰ تا ۱۵۵۰۰ تومان به فروش می رود که تاثیر در بازار قابل توجه است.

این فعال صنعت شکر با اشاره به ذخایر بازرگانی دولتی ادامه داد: بازرگانی دولتی ۵۰۰ هزار تن ذخایر دارد که در صورت افزایش قیمت با استفاده از ذخایر بازار را کنترل می کند اما بطور کلی اوج مصرف از اردیبهشت به بعد است که در آن موقع باید تمهیداتی اندیشیده شود. اگر قیمت جهانی شکر در همین حد باقی بماند، مشکلی در بازار وجود ندارد اما با افزایش قیمت جهانی، نگرانی قیمت برای سال آینده وجود دارد.

بهمنی گفت: کشت چغندر پاییزه باید توسعه پیدا کند. چرا که با گسترش کشت چغندر بهاره به دلیل تنش آبی در تابستان ، مشکل ایجاد خواهد شد .
همچنین با توجه به بحران آب ، کشت چغندر و نیشکر محدود می شود. از این رو پیشنهاد شده میزان کشت های آب بر کاهش یابد تا در آینده مسئله بحران آب مهار شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ