کد خبر: ۱۷۸۶۵۵
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۹/۱

اثر کارشکنی بانک‌ها در عدم تکمیل نیروگاه‌های برقابی و افزایش سه برابری هزینه ها
مدیرعامل منابع آب و نیرو اعلام کرد :

اثر کارشکنی بانک‌ها در عدم تکمیل نیروگاه‌های برقابی و افزایش سه برابری هزینه ها

مدیرعامل منابع آب و نیرو از عدم تکمیل نیروگاه‌های برقابی و افزایش سه برابری هزینه ها به دلیل کار شکنی بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن رضوی با اشاره به تکمیل نشدن نیروگاه‌های برقابی به دلیل کارشکنی بانک‌ها به صدا و سیما گفت: این رویه مدت زمان اجرای طرح ها را از ۳ تا ۵ به ۱۰ تا ۱۵ سال افزایش داده و سبب سه برابر شدن هزینه ها شده است.

وی افزود: دولت بازگشت اصل و سود سرمایه گذاری را تضمین کرده اما بانک‌ها حاضر به همکاری نشده و دولت را در تامین برق مورد نیاز با مشکل مواجه کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر بالغ بر ۱۲.۱ هزار مگاوات نیروگاه برقابی وجود دارد که ۷۳ درصد تحت پوشش شرکت توسعه منابع آب و نیرو است.  ۳ هزار مگاوات هم در حال احداث است که برخی ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما به دلیل تامین نشدن اعتبار همچنان بلاتکلیف مانده اند.

رضوی گفت : بروز مشکل در تامین برق از سال‌های گذشته پیش بینی شده بود . هم اکنون نیروگاه برقابی چمشیر با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد به دلیل کمبود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم چنان ناتمام مانده درحالی که ورود این نیروگاه به مدار می تواند کمک فابل توجهی در پایداری شبکه برق برای بهار و تابستان سال آینده باشد.

وی افزود: آب و برق خدمات توسعه‌ای هستند. لذا تامین مالی آنها باید در اولویت باشد . پیشنهاد این روند برای بودجه ۱۴۰۱ و برنامه توسعه هفتم ارائه و  به مجلس ارسال شده تا در قالب طرح مانع زدایی از صنعت برق عملیاتی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ