کد خبر: ۱۷۸۶۷۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۲

مرحله جدید توسعه شبکه همراه اول رونمایی شد/ الزام دوری خام فروشی اپراتورها

مرحله جدید توسعه شبکه همراه اول رونمایی شد/ الزام دوری خام فروشی اپراتورها

مرحله جدید توسعه شبکه همراه اول با عنوان هشت پلاس با حضور مدیران مخابراتی رونمایی و بر الزام اپراتورها به سرمایه گذاری در خدمات دیجیتال و دوری از خام فروشی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم رونمایی از مرحله جدید توسعه شبکه همراه اول با عنوان +8 در حضور مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، مسعود گرشاسبی مدیرعامل شرکت نقش اول کیفیت و جمعی از مدیران و معاونان این شرکت ها و مخابرات های استانی در هتل هما برگزار شد.

الزام اپراتورها به سرمایه گذاری در خدمات دیجیتال و دوری از خام فروشی

اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول در این مراسم با اشاره به شرایط خاصی که بر صنعت تلکام حاکم است و می تواند تبعات سنگینی برای آینده کشور داشته باشد، گفت: با وجود اینکه نگاه همه به اپراتورها مانند یک بانک است و البته همراه اول هم توانست سال گذشته به سود بسیار خوبی نسبت به سنوات گذشته برسد اما توجهی به میزان هزینه ها نمی کنند.

وی ادامه داد: سیاست گذاری تعرفه ای در بخش کلان ICT عادلانه نیست و انگیزه ای برای سرمایه گذاری در این بخش وجود ندارد. اغلب سرمایه گذاری هایی که اکنون انجام می شود نیز از جنس حاکمیتی است که به عنوان مثال همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه که بخش مهمی از زیرساخت ارتباطی را در دست دارد، سال گذشته بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

این مقام مسئول خطاب به متولیان صنعت ارتباطات عنوان کرد: با این نظام تعرفه ای حال حاضر در حال نابودسازی صنعت ارتباطات هستید. از دو سال گذشته ترافیک میزبانی روی دیتاسنترهای همراه اول 30 گیگابیت بر ثانیه بود اما اکنون با رشد 20 برابری به 600 گیگابیت بر ثانیه رسیده است. راهی جز حرکت به سمت توسعه خدمات دیجیتال وجود ندارد و اپراتورها نمی توانند خام فروش خدمات پایه باشند. خدمت دیجیتالی نظیر شاد که توانست گوی رقابت را از واتس آپ که بیشترین پهنای باند مصرفی را داشت برباید، دلیلی بر این ادعا است.

اخوان بهابادی افزود: تنها به این شکل است که آینده تجارت تضمین می شود و این مهم نیز جز با سرمایه گذاری و توسعه شبکه محقق نخواهد شد. اهدافی برای هر استان در راستای مرحله جدید توسعه در نظر گرفته شده که ظرف دو هفته آینده بصورت مکتوب ابلاغ می شود و انتظار می رود جلسه بعدی با همکاران مخابراتی در راستای قضاوت عملکردها باشد.

تأکید مدیرعامل مخابرات بر اجرای دقیق مراحل توسعه همراه اول

مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات نیز ضمن تقدیر از مدیرعامل همراه اول که سرمایه گذاری های مطلوبی در یکی دو سال اخیر حول توسعه زیرساخت ها انجام داده، گفت: خوشبختانه این نگرش بسیار مهمی است که نتایج تحولات خوب آن را نیز مشخص است. متأسفانه نگاهی که در گذشته به مخابرات بوده باعث بروز برخی مشکلات در این شرکت شده اما مراحل توسعه همراه اول باید به سرعت طی شود و هیچ اعتبار توسعه ای که از سمت همراه اول به مخابرات می آید در جای دیگری جز مراحل توسعه شبکه اپراتور اول تلفن همراه هزینه نمی شود.

بنا بر این گزارش، در این مراسم به مواردی نظیر اضافه شدن 2058 سایت جدید به شبکه همراه اول، راه اندازی 744 سایت در قالب طرح خدمات عمومی اجباری، دستیابی به رکورد راه اندازی 213 سایت در آذر سال 99، راه اندازی 437 سایت جدید در پاییز 99 و برنامه ریزی برای راه اندازی 2878 سایت تا پایان اسفند سال جاری نیز اشاره و نقشه راه ادامه مرحله توسعه در قالب +8 برای مدیران مخابراتی ترسیم شد.

معاونان و مدیران شرکت های همراه اول و نقش اول کیفیت نیز به صراحت اعلام کردند در راستای اجرای مراحل توسعه شبکه هر چند مشکلاتی در زمینه های تأمین تجهیزات و انتقال پول وجود دارد اما اجازه داده نشده تحریم ها سد راه شود و پروژه را متوقف سازد.

بهره برداری از فرصت های تحریم در قالب ایجاد مرکز تحقیق و توسعه همراه اول دیگر موردی بود که در جمع مدیران مخابراتی ارائه و به خروجی فعالیت های آن با هدف حمایت از تولیدات بومی و متخصصان داخلی پرداخته شد.

همراه اول با اجرای یکی از مهم ترین پروژه های مخابراتی با عنوان مرحله هشتم توسعه شبکه به دنبال ایجاد زیرساختی یکپارچه برای توسعه اکوسیستم دیجیتال بود که برای راهبری آن علاوه بر استفاده از ظرفیت شرکت های زیرمجموعه از ظرفیت پیمانکاران استانی مخابرات نیز بهره برد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ