کد خبر: ۱۷۸۶۸۵
۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۹/۲

شکل گیری ابر پروژه صنعتی پژوهشی زر در هشتگرد و طرح جدید تولید خودرو
رئیس هیات مدیره گروه خبر داد:

شکل گیری ابر پروژه صنعتی پژوهشی زر در هشتگرد و طرح جدید تولید خودرو

بنیان گذار هلدینگ زر با اشاره به راهکار جبران هزینه های صادرات و رقابت با صادرکنندگان خارجی و شکل گیری ابر پروژه در هشتگرد از طرح جدید در دستور کار برای تولید خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی سلطانی با بیان اینکه مشکل جزیی از تولید است و هر تولیدکننده در هر نقطه از جهان باید بپذیرد تولید و مشکلات آن دو روی سکه هستند به دنیای اقتصاد گفت: برخی تولیدکنندگان انتظار دارند مشکلی در مسیر فعالیت آنها وجود نداشته باشد و همواره برای تولید به نیروهایی در خارج از بنگاه چشم دوخته اند در حالی که هر مشکلی از درون بنگاه قابل حل خواهد بود و می توان با تکیه بر فرصت ها و ظرفیت های داخل بنگاه از هر مانعی عبور کرد.

وی افزود: درست است که شرایط تحریم است و مشکلات در این مسیر بسیار زیاد هستند اما یک تفکر توسعه محور در کنار یک گروه خوب و با اتخاذ راه حل های علمی و جهانی می تواند رمز عبور از همه چالش ها باشد. مجموعه زر با راه اندازی یک ابرپروژه بی نظیر در جهان در هشتگرد استان البرز آن هم در شرایط تحریمی ثابت کرد می توان با وجود هر محدودیتی کارهای بزرگ انجام داد.

این مقام مسئول با اشاره به هزینه هایی که تحریم برای تولید ایجاد کرده، ادامه داد: با وجود همه هزینه ها در شرایط تحریم برای تامین مواد اولیه و یا حمل آن و یا مشکلات در زمینه نقل و انتقال پول و کالا به بازارهای صادراتی، تلاش شده با تکیه بر مفاهیم و ظرفیت های خالی مانند بهره وری، هزینه های تحمیلی را جبران کرد. به همین دلیل قیمت ماکارونی در یک سال گذشته توسط شرکت زرماکارون که لیدر بازار ماکارونی است یک ریال افزایش نیافته است. این در حالی است که همه هزینه ها از حقوق و دستمزد گرفته تا حمل و نقل ، انرژی، مواد کمکی و ملزومات بسته بندی و ... همگی افزایش یافته اند. 

انقلاب در خودرو بعد از چهل سال

سلطانی با اشاره به اینکه در کنار مسئله تولید و تامین نیازها، موضوع مسئولیت های اجتماعی نیز برای هلدینگ زر از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: این مجموعه طرح جدیدی را در دستور کار قرار داده و مطالعات و اقدامات اولیه آن انجام شده و در این زمینه با وزیر صنعت دولت قبل مذاکراتی صورت گرفت. طبق این طرح عظیم و بلندمدت قرار است تولید خودرو با نگاهی کاملا متفاوت در دستور کار قرار گیرد و همانطور که این مجموعه در صنایع غذایی دارای برندهای بسیار معتبری است و توانسته بزرگترین طرح حوزه شیرینی و شکلات را از منظر کمیت، کیفیت و زنجیره ارزش در دنیا طراحی و به مرحله تولید برساند در حوزه تولید خودرو نیز انقلابی بزرگ را رقم بزند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این گروه در نظر دارد برنامه تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال و البته متفاوت با آن چه در 40 سال گذشته بوده را پس از طی همه مراحل کلید بزند. طی این سال ها بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه ملی در حوزه تولید خودرو به هدر رفته و خودرویی متناسب با مطالبه ملی و با کیفیت مناسب تولید نشده در حالی که بسیاری از کشورها بعد از ایران تولید خودرو را آغاز کردند و امروز در تولید جلوتر هستند. گروه صنعتی زر این طرح را آغاز کرده و از آنجا که این تصمیم یک تصمیم کوتاه مدت نیست و یک کار مهندسی، گروهی و توسعه ای با بنیادی مبتنی بر دانش خودروی دنیا است، انقلابی در صنعت خودروسازی خواهد بود.

رئیس هیات مدیره گروه زر با بیان اینکه خودروسازی با صنایع دیگر متفاوت و بر تحقیق و توسعه مبتنی است، گفت: کسانی که قرار است این فعالیت را انجام دهند باید بر موج صنعت و دانش خودروسازی دنیا سوار شده و خودروهای روز دنیا را از پایه و با تنوع محصول و تیراژ بالا طراحی و تولید کنند و این رمز رسیدن به خودروی مطلوب است که با شیوه کنونی آن بسیار متفاوت است. زیرا تولید خودرو به معنای تعطیلی واردات خودرو و تولید یک محصول بی کیفیت نیست. لذا این تصمیم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و صنعتی برای گروه صنعتی پژوهشی زر محسوب می شود.

ماشین آلات منحصر به فرد و به روز در خدمت زر

سلطانی با بیان اینکه پیش از تحریم ها خرید ماشین آلات کارخانه آغاز شد، تصریح کرد: هرچند تحریم فعالیت را سخت کرد، اما با فعالیت گروهی و با پرداخت هزینه های بالاتر شاهکاری با کیفیت و فناوری بالا به ملت ایران تقدیم شد و امروز ابر پروژه این گروه به مرحله نهایی رسیده است. البته مواد اولیه کاملا در دسترس است اما انتقال پول برای واردات مواد اولیه کار را مشکل و هزینه ها را افزایش داده است. با این حال قابل مدیریت است و با همه مشکلات موجود، مجموعه زر به بهترین مواد اولیه دنیا دسترسی دارد.

وی ادامه داد: هرچند موضوع تحریم باعث بروز مشکلاتی در صادرات، انتقال پول، انتقال کالا و ... شده و هزینه های صادرات را نیز افزایش داده اما در مجموع مشکلی وجود ندارد که حل نشدنی باشد. به عنوان مثال برای افزایش رقابت با تولیدکنندگان خارجی و حفظ بازارهای صادراتی، تلاش شد بهره وری تولید در داخل افزایش یابد تا بتوان با قیمت های رقابتی و مناسب، کالای ایرانی را در بازارهای جهانی عرضه کرد. رشد بهره وری راه حل جبران هزینه های صادرات و رقابت با صادرکنندگان خارجی است و برای این منظور زر با انجام کار گروهی، کیفیت، مشتری مداری، تغییرات آرام قیمت، تنوع محصول، کیفیت بسته بندی و ارتقای بهره وری و تحقیق و توسعه مناسب توانسته محصولات را در داخل و خارج به خوبی مدیریت کرده و به فروش برساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ