کد خبر: ۱۷۸۶۸۸
۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۹/۲

تسویه بدهی‌ و مطالبات با اسناد خزانه شروع شد / سقف ۳۵ هزار میلیارد تومانی

تسویه بدهی‌ و مطالبات با اسناد خزانه شروع شد / سقف ۳۵ هزار میلیارد تومانی

خزانه‌داری کل از همه بدهکاران به بانک ها که متقابلا از دولت طلبکارند، خواست اقدام به تسویه بدهی‌ها و مطالبات از طریق اسناد خزانه دوم و تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خزانه‌داری کل که از زیرمجموعه های وزارت اقتصاد بشمار می رود با صودر اطلاعیه ایی از کلیه اشخاص بدهکار به بانک ها که متقابلا از دولت طلبکار هستند، خواست در خصوص تسویه بدهی‌ها و مطالبات از طریق اسناد خزانه دوم ، اقدام‌ کنند.

طبق آیین نامه اجرایی بند ز تبصره 5 قانون بودجه سال جاری و مصوبه سوم آبان ماه سالجاری هیئت وزیران ،  وزارت اقتصاد مجاز است تا سقف 35 هزار میلیارد تومان با صدور اسناد خزانه نوع دوم، بدهی های قطعی دولت را با مطالبات قطعی دولت را تسویه کند.

متن اطلاعیه خزانه داری کل :

در راستای تسویه بدهی‌ها و مطالبات اشخاص مشمول استفاده از ظرفیت بند  ز تبصره 5 قانون بودجه سال جاری و در اجرای تصویب‌نامه سوم آبان هیأت وزیران در ارتباط با صدور اسناد تسویه خزانه نوع دوم، کلیه اشخاص مشمول که به دولت ( بانک مرکزی، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی) بدهکار و متقابلاً از دولت (وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شرکت های دولتی بابت اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که اعتبارات آنها از محل بودجه عمومی دولت تامین می‌شود)، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های آب و فاضلاب (بابت اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که اعتبارات آنها از محل بودجه عمومی دولت تامین می‌شود) طلبکار هستند برای تسویه بدهی‌ها و مطالبات از طریق صدور اسناد تسویه خزانه دوم می‌باید درخواست خود را از طریق دستگاه بدهکار در سامانه تسویه و تهاتر ثبت کنند.

به دلیل شرایط بهداشتی فعلی جامعه و به منظور رعایت فاصله اجتماعی و کاهش تردد در دستگاه‌های اجرایی، تغییرات لازم در سامانه تسویه و تهاتر به گونه‌ای اعمال ‌شده که نیاز به حضور اشخاص متقاضی پس از درخواست در دستگاه‌های اجرایی بدهکار نیست . لذا اشخاص متقاضی ضمن پرهیز از مراجعه حضوری اولیه به دستگاه‌های اجرایی ابتدا با مراجعه به پورتال مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت به نشانی iridmo.mefa.ir نسبت به اخذ فرم درخواست (شماره دو) و مطالعه مستندات اعم از بخشنامه‌ شماره 3 خزانه‌داری، راهنمای استفاده از سامانه تسویه و تهاتر، فهرست بانک های دارای سهمیه، آیین‌نامه اجرایی نوع دوم، اطلاعیه شماره دو و.... اقدام و سپس بر اساس دستورالعمل و بخشنامه ذیربط نسبت به شروع فرآیند تسویه و تهاتر اقدام کنند.

بدیهی است تازمان اعلام سقف قابل تهاتر بانک ها توسط بانک مرکزی، سامانه صدور الکترونیکی اسناد تسویه خزانه برای شروع فرآیند و ثبت اولیه درخواست در دسترس دستگاه های اجرایی بدهکار است و به محض اعلام سهمیه تهاتر بانک های عامل توسط بانک مرکزی، مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت ظرفیت اعلامی را در سامانه صدور الکترونیکی اسناد تسویه خزانه بارگزاری می‌ کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ